Zwanger na corona?

Heb 1,5 week geleden corona gehad.
Daarbij had ik heel veel last van diarree, hield niks binnen na eten en waren dus veel tripjes naar de wc.
Nu heb ik vorige week woensdag mijn laatste pil genomen en vrijdag had ik al een lichte bloeding van een paar uur.
Nu heb ik sinds gisteren avond ook terug bloedverlies, op de dag dat normaal mijn maandstonden beginnen.
Kan de diarree de pil beinvloed hebben?
Wil nog paar dagen afwachten eer ik een test doe...
Het zou wel niet ongewenst zijn want willen sowiso nog een 2de kindje ?

Ja zeker de pil is niet betrouwbaar als je diaree hebt, geldt wel als je diaree hebt niet al te lang na inname van de pil.

[quote quote=10572915]Ja zeker de pil is niet betrouwbaar als je diaree hebt, geldt wel als je diaree hebt niet al te lang na inname van de pil.[/quote]
Heb zeker 6-8x per dag op de wc gezeten, ook kort na inname van de pil.
Kan de 1e bloeding een innesteling zijn geweest? Of zou ik erna dan geen bloedverlies meer mogen hebben?

Nee dat kan niet, als je stopt met de pil zal je niet direct die dag erna je eisprong hebben. En na je eisprong duurt het sowieso 6 tot 12 dagen tot je je innesteling hebt.

Die bloeding kort na je periode van ziekzijn kan een doorbraakbloeding zijn of gewoon begin menstruatie die niet helemaal doorzette omdat je nog wel iets van hormonen in je lichaam had. Ik denk in elk geval niet dat je eisprong zo snel weer plaatsvond en dat die bloeding een teken van zwangerschap is. Maar zou voor zekerheid over 3 dagen een testje doen. Dan weet je in elk geval voor later dat je pil onbetrouwbaar is bij ziekte

Als je binnen een uur na pil innemen spuugt, heeft je lichaam hem waarschijnlijk niet opgenomen. En heb je andere bescherming nodig bij het vrijen.

Terug
Bovenaan