Zwanger na cryoterugplaatsing

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Zijn er hier meer meiden die zwanger zijn geworden na cryoterugplaatsing?

Ik heb op 1 april de terugplaatsing gehad van 2 hele mooie embryo's en heb vorige week maandag (2e paasdag) positief getest. Ik ben natuurlijk nog erg onzeker en wil graag wat positieve verhalen horen.

Groetjes Wijstje.

He Wijstje,

Van harte gefeliciteerd! We hebben elkaar op een ander onderwerp ook al eens gesproken en volgens mij heb ik het toen ook verteld, maar om je nog even een oppepper te geven; Ik heb een prachtige dochter van 2,5. Zij is ook 'ontstaan'uit een cryoterugplaatsing. Ik was in eerste instantie toen wel zwanger van een tweeling, waarvan 1  geen hartactiviteit meer vertoonde  na ruim 10 weken. Uiteindelijk heb ik verder een prima zwangerschap gehad en ben nu dolblij met die kleine peuter (ondanks dat ze volop aan het peuterpuberen is). Inmiddels ben ik (morgen) 15 weken zwanger van een tweeling die wel uit een gewone ICSI-poging is ontstaan.
Ik vind het echt leuk voor je dat je zwanger bent en volgens mij had je een tijd terug ook last van overstimulatie als ik me niet vergis en ik hoop dat je daar verder geen last meer van hebt. Fijne zwangerschap!

Bianca

Hoi Bianca,

Ik ken je inderdaad van een ander forum, maar had even niet meer in de gaten dat jij ooit zwanger bent geworden van cryoterugplaatsing.

Ik had bij m'n IVF behandeling inderdaad last van overstimulatie, maar ben toen helaas niet zwanger geworden dus die overstimulatie was op zich best snel over. Daarna heb ik in mijn eigen cyclus de cryoterugplaatsing gehad waar ik nu dus zwanger van ben. Ik vind het allemaal wel erg spannend. Heb namelijk gelezen dat bij cryoterugplaatsing de kans op een miskraam groot is. Heb voor m'n dochter al een keer een miskraam gehad en 1,5 jaar geleden ook al, dus ik op dat  in ieder geval een van de 2 embryo's blijft zitten.

Hoe gaat het nu met jou? Jij bent de kritieke periode alweer voorbij. Op 1 mei heb ik de 1e echo, dus dat wordt wel even spannend.

Had jij echt zwangerschapsverschijnselen toen je zwanger was (na cryo en nu). ik voel namelijk niet echt iets. Af en toe een zwaar gevoel in m'n onderbuik, maar niet misselijk of gevoelige borsten of zo, dat baart me soms wel zorgen. Kan er nog niet echt van genieten.   Ik hoop dat het goed blijft gaan.

Liefs Wijstje.

Terug
Bovenaan