zwanger na curettage?

Hoi allemaal,

Even mijn verhaal: ik ben in augustus gestopt met de pil. Na mijn eerste menstruatie was ik meteen zwanger. Dolgelukkig natuurlijk en vanzelfsprekend intens verdrietig toen bleek dat ik een miskraam had gehad. Met goede moed zijn we weer aan de slag gegaan en vier maanden later was ik weer zwanger. Omdat ik maar voorzichtig blij was en voortdurend in de gaten hield of ik geen bloedverlies had, besloot de vk dat ik met 8 weken een echo kon laten maken. Maar voor die 8 weken dacht ik dat het echt mis ging, ik had bloedverlies en ik dacht dat ik een vruchtzakje was verloren. Bij de spoedecho bleek dat er niets aan de hand was. Het hartje klopte en ik was 6 weken en 5 dagen zwanger. Anderhalve week later mocht ik weer voor een echo en het kindje was goed gegroeid. En het belangrijkste: het hartje klopte! We waren zo ontzettend gelukkig en de hele wereld mocht het weten. Vorige week maandag ging ik nietsvermoedend met mijn moeder voor de termijnecho. Mijn man zat ver weg op zijn werk en ik wilde mijn moeder kennis laten maken met haar kleinkind. Helaas bleek dat het hartje was gestopt bij 9 weken en 3 dagen. Ik was verscheurd van verdriet en ontroostbaar. Waarom moest ik dit twee keer meemaken? Ik had toen gezworen om me voorlopig niet meer zo bezig te houden met zwanger worden, maar dat is zo moeilijk als je iets erg graag wilt. Vandaar dat ik weer op dit forum ben. Ik ben vorige week donderdag gecuretteerd en ik wacht nu dus op mijn volgende menstruatie. Zijn er meer die dit hebben meegemaakt? Hoelang duurt het eer ik weer zwanger kan worden?
Ik heb de afgelopen weken veel met mensen gesproken en op die manier kan ik mijn verdriet nu een plaatsje geven. Ik voel me nog steeds leeg, maar het verlangen naar een kindje is nog steeds enorm.

Veel liefs, Sandra

Hallo Sandra,

Wat vreselijk rot voor je, om dit mee te moeten maken. Kan alleen zeggen dat ik hoop dat je je snel beter voelt en de moed niet verliest. Maar ja, da's natuurlijk makkelijk gezegd zo...
Sterkte!
Maria2

hallo sandra
ik heb vorig jaar ook n curretage gehad in mei toen was bij 8 weken t hartje gestopt met kloppen we kwamen er toen pas achter bij 12 weken toen ik voor de eerste echo ging
mijn gyn had gezegd dat t beter voor mij was als ik 2 menstruaties zou afwachten en dan pas weer zou beginnen
ik was er dus ook niet mee zoerg mee bezig tot ik 2 keer ongi was geweest toen begon t bij me kriebelen en wou ik koste wat kost weer zwanger worden
maar t kwam er niet van omdat ik er dus obessief mee bezig was zeg maar
mijn raad is dan ook om te wachten tot je een of twee keer ongi bent geweest dan is je lichaam ook weer een beetje zichzelf en jij bent dan misschien(hopelijk) over t ergste verdriet heen ik hoop echt voor je dat t dan wel goed gaat heeel veel sterkte de komende tijd
groetjes yvonnie (ik ben van t oktoberforum en kan dus wel gewone antwoorden geven)

Hoi Sandra,

Verschrikkelijk om zo keihard door een echo erachter te komen dat het kindje niet meer leeft. Ik heb het helaas zelf ook meegemaakt, eind januari 2004 ben ik gecuretteerd. Bij mij heeft het 65 dagen geduurd voordat mijn eerste mensruatie zich weer meldde, ontzettend lang dus. Mijn gyn zei dat het 6 tot 8 weken kon duren voordat het weer op gang was en raadde aan om in ieder geval de 1e menstruatie af te wachten. Ik ben nu net voor de 2e keer na de curettage weer ongesteld geworden, dit keer na 35 dagen dus gelukkig wordt het nu weer een iets normalere cyclus. Voordat ik zwanger werd (heeft 9 maanden geduurd) had ik een cyclus van 28 a 30 dagen dus hopenlijk komt dat weer terug.

Laten we hopen dat we snel weer zwanger mogen worden en vooral dat het dan wel goed gaat !

Liefs,
Luna

Terug
Bovenaan