Zwanger na curettage

Hallo,

Ik ben nieuw hier ... kom oorspronkelijk van het juni 2005 forum wat dus betekent dat ik in juni een schat van een dochter heb gekregen! Eind januari werden we verrast met een positieve zwangerschapstest (niet gepland) maar helaas kreeg ik een week later een miskraam en 2 weken geleden heb ik een curettage gehad. Ben nu over de eerste schrik heen en ben nu eigenlijk benieuwd wanneer ik weer zou mogen proberen  zwanger te worden? Moet je echt wachten tot je weer ongesteld wordt? Wanneer gaat dat gebeuren,  wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik begreep dat je extra vruchtbaar bent nog na zo'n miskraam (net zoals na een  zwangerschap) omdat je  die hormonen nog in je lijf hebt maar ik wil natuurlijk geen enkel risico lopen om weer een miskraam te krijgen. Het begint toch erg te kriebelen ondanks dat we het niet van plan waren en ik heb best veel verdriet van deze laatste zwangerschap.

Hebben jullie advies?

groetjes
Eliza  

Hoi Eliza,

Wat een herkenbaarheid...
Ik ben mei 2005 van een gezonde dochter bevallen...
Wij kozen er bewust voor om weer proberen zwanger te worden...
Ik was erg blij dat we in sept. een broertje of zusje mochten
verwachten voor Joy...
Maar helaas, met tien weken bleek ik een leeg vruchtzakje te dragen...
Ben vorige week vrijdag gecurreteerd...dus na 12 weken...
Vannacht ben ik gaan menstrueren(????)...dit vind ik heel raar...
Ik had van sommige mensen gehoord dat je eerst beter een menstruatie
kon afwachten alvorens weer proberen zwanger te worden...maar mijn
gyn. heeft dit niet gezegd...
Ik snap je heel goed...
Ik heb ook overal mijn twijfels over...
Lees ook eens mnijn discussie 'wel of iet zwanger...'
Zullen elkaar vast meer 'spreken' ... STERKTE....

Liefs, Judith              

Hoi,
Allereerst veel sterkte toegewenst.
Ik heb 2 keer een miskraam gehad. Ben beide keren gecurretteerd. Na de eerste keer duurde het 6 maanden voordat ik weer zwanger werd.
In november 2005 was m'n tweede miskraam+ currettage. Ze raden dan inderdaad aan om een menstruatie af te wachten, zodat je weet dat je cyclus weer op gang is gekomen. Omdat m'n menstruatie uitbleef heb ik 7 weken na m'n currettage een test gedaan en die was positief! Ik ben dus meteen na die currettage weer zwanger geworden. Inmiddels ben ik 16 weken zwanger en alles gaat goed. In het begin was ik wel bang dat het weer mis zou gaan, maar ik mocht met 7 weken al een echo en toen was alles al goed.
We zijn echt superblij!!
Zo zie je dat het wel meteen weer kan.
Veel sterkte en succes gewenst.
Liefs Annemarie.

Hoi,

Ik ben 5 maanden geleden gecuretteerd, heb 1 menstruatie afgewacht op advies van de gynaecoloog, daarna zijn we er weer voor gegaan. Ik heb 3 menstruaties tussendoor gehad en ook ook nog eens een huis verbouwd wat onwijze stress met zich mee heeft gebracht en toen ik weer eens lekker op de bank kon hangen was ik meteen weer zwanger dus mijn conclusie is dat ik toch behoorlijk vruchtbaar blijk te zijn ondanks alle stress van de verbouwing presteer ik het toch weer in binnen no time weer zwanger te zijn, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik ook andere verhalen ken van meiden die gecuretteerd zijn maar toch niet zo vlot meer zwanger raakten dus het blijft per vrouw erg verschillend! Ik hoop voor je dat je gauw weer zwanger mag zijn en dat alles goed zal lopen.

Liefs,

Puk

Terug
Bovenaan