zwanger???? na curretage

Hallo allemaal.

Ik zal me even voorstellen, Mijn naam is Wendy en heb een vraag aan jullie. Ik hoop dat jullie mij er antwoord op kunnen geven.
Vrijdag 24 februari heb ik een curretage gehad na een zwangerschap van elf weken.
Die curretage is me 100% meegevallen alleen heb ik   een week na de curretage nog een nabloeding gekregen. Niet zo heel erg fijn. Ik heb toen van de gyn. tabletten gekregen  om de bloeding te stoppen. Dit was na een controle echo ook weer allemaal in orde. Ik zit nu alleen met het probleem dat die nacontrole 2,5 week geleden is. Nu heb ik weer dezelfde verschijnselen als dat ik had toen ik net ontdekte dat ik zwanger was. Opgezette borsten, veel rugpijn en een dikkere buik. Ik heb afgelopen donderdag een test gedaan en die gaf negatief aan. Nu staat in de bijsluiter van die test dat je het pas kan testen 19 dagen nadat je seks met elkaar hebt gehad. ( ik wordt nu nl nog niet ongi ivm met die nabloeding) Voor mijn gevoel ben ik gewoon weer zwanger alleen zegt de test van niet. Moet ik nu nog een week wachten of kan ik evt contact met mijn ha opnemen om daar de urine/bloed te laten testen???

Alvast bedankt voor jullie antwoord
Liefs Wendy

Hoi,

Zelf heb ik 2 keer een mk en curetage gehad. Bij beide keren werd gezegt dat ik na een week of 6 weer ongesteld zou zijn. (tussen 4 en 6 weken) Dat is beide keren ook keurig gebeurd. Als het langer dan 6 weken zou duren moest ik me melden bij de gyn of huisarts. Als ik zo goed tel is het bij jou al ruim 6 weken geleden. Als de test dus niet positief is, zou ik even contact opnemen met je gyn of huisarts. Je zou idd weer zwanger kunnen zijn.
Mijn ervaring na een mk is echter dat ik de eerste paar maanden iedere keer dacht dat ik weer zwanger was. Had ook alle verschijnselen van zwanger zijn. Ik weet dat het niet leuk klinkt, maar hou ook rekening met het feit dat je lijf je behoorlijk voor de gek kan houden.
Ik ga voor je duimen dat het gewoon weer raak is, en dat het dit keer allemaal gewoon goed gaat.
Ik ben beide keren ook weer zwanger geraakt, en alles ging goed. De eerste keer een pracht zoon, en nu ben ik inmiddels 29 weken zwanger van een dochter.

Groetjes, Kat

Hoi Kat

Bedankt voor je reactie.
Het klopt inderdaad dat je het gevoel hebt dat je lijf je voor de gek houdt.
Op dit moment weet ik niet wat ik voel, zwanger of ongesteld aan het worden.
Het is zo raar. Ik ga maandag contact opnemen met de ha en dan zien we wel verder.(of ik moet voor die tijd ongi zijn geworden)

Liefs Wendy

Terug
Bovenaan