Zwanger na doodgeboren kindje 24 van weken

Lieve lezers,

In November is mijn zoontje in mijn buik overleden ter gevolg van mijn placenta die heeft losgelaten. Dit heeft mij heel erg veel zeer gedaan, zoals jullie begrijpen.

Nu ben ik opnieuw zwanger, volgens de gynaecoloog ongeveer 7 weken, over 2,5 week krijg ik een nieuwe Echo die voor zekerheid zal zorgen.

Ik ben natuurlijk ook erg bang, elk moment denk ik dat dit kindje ook weer zal te komen overlijden. Probeer positief te blijven, maar dat is best wel moeilijk.

Nu heb ik een aantal verschijnselen waarvan ik niet weer of dit normaal is.

Ik heb ontzettend veel witte soms bruine vloed, en ik heb een raar gevoel in mijn buik. En soms 's avonds heb ik steken. En heb ik een super raar gevoel in mijn buik, net bubbeltjes. Is dit allemaal normaal? Want zoals jullie wel snappen maar ik me heel erg veel zorgen.

Hebben jullie voor de rest nog tips voor mij?

Ik hoop op een reactie.

Veel liefs Denise

Beste Denise,

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik kan me voorstellen dat je nu extra bezorgd bent. Ik was al erg bezorgd en wij hebben gelukkig nooit een kindje verloren. Jij zult nog meer op allerlei signalen letten.

Zoals je de klachten beschrijft hoort het bij een gewone zwangerschap. Ik herken ze wel van mijn eerste.

Uiteraard ben ik geen deskundige dus ik zou met al je twijfels naar de gyn gaan. Deze persoon heeft er voor geleerd en kan jou het beste geruststellen (hoewel je pas gerust bent als je je kindje veilig in je armen kunt houden lijkt me).

Natuurlijk kun je op dit formum lekker je zorgen kwijt, maar bij echte zorgen toch de gyn raadplegen.

Ik hoop dat je ondanks jullie verlies toch nog een beetje kunt genieten van het wonder dat nu op jullie pad is gekomen.

Hoi Denise,

Proficiat met je zwangerschap. Heel begrijpelijk dat je angstig bent. Maar ik zou, als ik jou was, de gyn even bellen. Die kan je meer zekerheid geven en die zal het ook vast niet erg vinden dat je hem/haar even belt. Ik denk dat ze dat heel begrijpelijk vinden.

Heel veel succes en ik hoop dat je toch kunt gaan genieten.

Gr. Tamara.

hee meid!

van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap..

ik kan me voorstellen dat je je erge zorgen maakt na wat jullie hebben moeten meemaken..maar zoals hierboven geschreven wordt zou ik ook met al deze vragen gewoon de gyneacoloog bellen, deze zal hier echt niet raar van opkijken, iedereen is wel eens onzeker in deze periode en dus hebben ze zulk soort vragen vast vaker.
en ik jouw situatie begrijpen ze het absoluut!!
dus gewoon bellen, niet in de onzekerheid blijven zitten, je zult zien dat je iets geruster bent als je het besproken hebt.

maar de klachten die je omschrijft heb ik ook allen gehad, dus ik denk wel dat het er gewoon bij hoort en normaal is..maar goed ik zou het gewoon aan de deskundige vragen!!

geniet lekker van je zwangerschap!!!

liefs kleintje 33w+4d

Lieve mensen,

Dank jullie wel!
Ik ben al bij een Gyneacoloog geweest, maar durfde het niet echt te vragen over die vloed. Schaam ik mezelf voor, ik moet over 2 á 3 weken weer terug voor een Echo en een gesprek. Daarom dacht ik vraag het op een forum. Heel erg fijn jullie reacties, ik had niet verwacht dat een nieuwe zwangerschap zo eng en confronterend zou zijn. Ik heb angst bij iedere steek, en ben zo bang dat het weer fout gaat. Dat ik amper naar de toilet durf te gaan. Het is een vervelend situatie, daarom hoop ik elke ochtend als ik wakker wordt, dat het goed zou gaan.

Maar jullie hadden dus ook diezelfde vloed, en ook een raar gevoel (steken) in de onderbuik?

Dank jullie wel!

Super lief van jullie!

Liefs x Denise

hee meid,

als je je ongerust maakt, doe het jezelf dan echt niet aan en bel die verloskundige of gyneacoloog op..echt waar, er is niets geks aan, je maakt jezelf hardstikke gek om door te blijven lopen met deze vragen tollend door je hoofd..

steken had ik niet in het begin dat heb ik nu pas sinds een paar weken, en ben nu bijna 34 weken.
maar wit vloed en af en toe bruin had ik wel.
ook een opgeblazen buik..maar ja ook dat is bij iedereen anders..

liefs kleintje

Hoi Denise,

snap wat je mee maakt. Wij hebben ook een kindje verloren met 23 weken door een hartafwijking en ben nu ook zwanger van de tweede (7 wk). Alles voelt anders dan de eerste zwangerschap het is veel minder onbezorgd en moet zeggen dat ik denk dat pas als ik mijn kindje gezond in m'n armen hebt het pas echt meer ontspannen kan zijn. Als je vragen hebt zou ik zeker even bellen met vlk of gyn kan nooit kwaad. Ik voel nu ook krampen vergelijkbaar met menstruatie kramp maar dat kan erbij horen. Verder zou ik elke dag even een momentje je kindje koesteren om tot rust te komen (pos momentje). Ik probeer me nu niet teveel zorgen te maken gezond leven is alles wat je nu kunt doen. Succes!

groet marlies

Gefelciteerd!
En wat heb jij het zwaar gehad zeg! En nu nog natuurlijk...
Dat van die vloed is heel normaal. En die steken en dat rare gevoel had ik ook! Ik had op dat vloed en die steken na, geen zwangerschaps kwalen. Heb me er vreselijk zenuwachtig over gemaakt. Inmiddels is mijn zoon kerngezond en wordt eind van deze maand 1 jaar!

Groetjes!

Terug
Bovenaan