Zwanger na een miskraam?

<p>Hee meiden,</p><p>Op 7 november helaas te horen gekregen dat het vruchtje niet meer leeft. Ik was 7 weken zwanger. De miskraam heb ik op 12 november opgewekt met medicatie. Erg heftig geweest, maar alles wat schoon en rustig. Weer begonnen met clomit. De eitjes groeiden niet snel genoeg volgens de echo's.. maar wat bleek; ik had een turbo ei ivm de vorige zwangerschap plus clomit. Op 8 of 9 december had ik een eisprong (deze is vastgesteld met een bloedtest). Met kerst zou ik ongesteld moeten worden, lekker dan dacht ik... ;) </p><p>Maarrrrr; niet ongesteld. Ik voor de zekerheid maar testen, je weet het nooit. Knal positief! Maar nu weet ik dat het 6 tot 8 weken kan duren voordat het oude HCG uit je lijf is. </p><p>Verschillende testen gedaan, vanmorgen nog en nog steeds niet ongesteld en nog steeds een positieve test. daarbij alle symptomen, maar dat kan ik misschien ook zo voelen omdat dit onze wens is! </p><p>Wat denken jullie? Ik moet nog anderhalf week wachten voordat wij een echo kunnen maken, bloedtest zal ook zwanger aangeven. Dus een echo is de enige manier om het vast te stellen. Oooh zo spannend!</p>

Jeetje wat spannend zeg! Maar heftig dat je al een miskraam mee hebt moeten maken. Ik hoop voor je dat dit echt een nieuwe zwangerschap is en alles goed mag blijven gaan. 

Ik heb ook net een mk gehad en wacht nu op mn eisprong.

Wat verdrietig van je miskraam. En weer heel spannend nu!
Je hebt in de tussentijd niet gecheckt of je hcg terug liep? Dit heb ik wel gedaan na mijn miskramen. Regelmatig even een dipstick testje om te checken of het streepje lichter werd. Dit was inderdaad zo en ineens had begon het na 4 weken weer toe te nemen! En yep.. inderdaad zwanger. 

Ik denk overigens niet dat je nu nog een knal test hebt van je miskraam. Die is al best lang geleden. Ik had na miskramen maximaal een week nog echt wel duidelijke testen en dan liepen ze toch wel rustig aan terug. In ieder geval absoluut geen knal testen meer. Dus als jij nu echt een knaller hebt.. ik sta er niet van te kijken dat het raak is meid. ? Hoop het echt voor je! 

Hi,
Wat onwijs vervelend dat je een miskraam mee moet maken. Helaas heb ik zelf een missed abortion en is met behulp van medicatie de miskraam opgewekt. Volgende week terug naar de gynaecoloog om te checken of alles eruit is.
Wij hebben wel al gevraagd hoe het zit met de terugloop van HCG en de kansen voor opnieuw zwanger worden. Hij gaf aan dat het uiteraard verschillend is, maar dat het hormoon vrij snel uit je lichaam kan zijn en gemiddeld kan je na 2/3 weken weer een eisprong krijgen. HCG is dan in principe uit je lichaam, want als je nog veel HCG hebt dan kan je ook geen eisprong krijgen.
Ik hoop oprecht voor je dat dit dus een nieuwe zwangerschap is! Succes met alles een plekje geven en de nieuwe spannende periode die nog gaat komen!

Dank jullie wel meiden!
Niet echt verwacht, maar haal veel steun uit deze reacties. Ben normaal niet zo van fora haha, maar het bevalt me wel!
Nee, gelukkig heb ik die ervaring nu "nog maar" 1x gehad. Ik hoop dat het mij bespaart blijft, maar ik weet nu dat ik idd ga checken wanneer het uit mijn systeem is! 
Heel spannend allemaal, wil ook echt graag dat het positief is! Nu weer wat minder last van kwaaltjes..  wat kan ons lijf ons onzeker maken af en toe.. 
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen, jullie ook veel sterkte bij het verwerken ❤

Terug
Bovenaan