Zwanger na een miskraam

Hoi,

Eind vorig jaar heb ik een miskraam gehad - ik was bijna 10 weken zwanger. Of je het nu aanvoelt of niet, het komt keihard aan. Gelukkig was ik meteen weer zwanger - het enige wat mij die rottijd kon doen vergeten! Nu gaat het goed en ben ik al bijna 24 weken.

Houd moed!

Groet,

Hellen

Hoi Hellen,

Wat fijn voor je dat je weer zwanger bent. Ik zou ook niets liever willen.
Hoe snel was je trouwens zwanger? Ik heb vorige week een miskraam gehad, maar ik hoef niet gecurreteerd te worden. Heb jij ook een miskraam gehad, waarbij je niet gecurreteerd hoefde te worden? Ik mag nu in principe van de ha gewoon weer aan de slag. Ik hoop dat ik net zo snel zwanger raak als jij!

Hoop snel iets van je te horen

groetjes

Hoi,

Fijn dat ik jullie een beetje een hart oner de riem heb kunnen steken! Ik hoop dat jullie ook gauw weer zwanger zijn!

Na mijn miskraam voelde ik me vreselijk in de steek gelaten door een heleboel 'vrienden' en familie. 'Het vruchtje is weg, het leven gaat door', lijken heel veel mensen te denken. Er is sindsdien nooit meer over gesproken (wel door mijn man gelukkig) en dat heeft me erg geraakt.

Het duurde zo'n 5 maanden om zwanger te worden (en na 10 weken kreeg ik toen een spontane miskraam). In die tijd leek het ook nog eens alsof meiden in mijn omgeving meteen de eerste keer zwanger raakten. Dat deed pijn. Eind januari ondekte ik dat ik weer zwanger was. Ook ik had deze keer geluk: in een keer raak!

Omdat ik weet hoe moeilijk het is als je een miskraam hebt gehad (en hoe verschrikkelijk verdrietig en alleen je kunt voelen), sta ik nu extra stil bij dit wonder (mijn andere wonder is mijn dochter die volgende week al 2 jaar wordt).

Succes allemaal!

Hellen

Terug
Bovenaan