Zwanger na een miskraam

Hallo,

Ik ben 6 weken zwanger, en heb vorig jaar november een mk gehad.
De angst van mij dat het weer fout gaat is erg groot.

Ik hoor graag reacties van mensen die dit ook hebben meegemaakt.

Groetjes

Hoi,

Dit is een heel normale reaktie. En het zal ook nog best even duren voordat je echt gelooft dat alles goed gaat.

Ik heb 2 keer een mk gehad. Na iedere mk ook een goede zwangerschap. En iedere keer was ik best angstig. Ook door het feit dat ik iedere zwangerschap bloed verloor. Maar wij hebben inmiddels 2 prachtige kinderen. Probeer positief te blijven. Meld je vlot bij vk of gyn. Na een mk mag je bij een nieuwe zwangerschap vaak vlot een echo maken. En vaak krijg je meerdere echo's. (ik in ieder geval wel) Je raakt wat geruster als je het kindje iedere dag kunt voelen.

En heb je behoefte om van je af te praten? Doe het dan lekker hier. Hier weet iedereen wat je doormaakt.

Het gaat deze keer vast goed! En gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Positief blijven en ook proberen te genieten van dat wondertje in je buik.

Groetjes, Cathy
mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei 2006)

Hoi,

Ik snap dat heel goed en ik heb het zelf ook mee gemaakt. Ik heb in juni een miskraam gehad en ik ben nu ruim 8 weken zwanger. In het begin was ik erg nerveus en bang dat ik weer een miskraam zou krijgen en nu ben ik daar helemaal niet meer bang voor, terwijl de kans voor een miskraam nog steeds bestaat. Maar ik voel me nu zo anders dan de vorge keer. Ik voel me echt zwanger en het klinkt misschien raar maar de vorige keer had ik vanaf het begin het idee dat het niet goed zat en nu heb ik het gevoel dat het wel goed zit. Ik mag a.s. dinsdag een echo laten maken en dan zien we hopelijk dat alles goed is.

Groetjes Sonja

Hoi,

gefeliciteerd!
Ik me je angst helemaal voorstellen. Bij mij is het al lang geleden (2001) misgegaan bij 22 weken en in 2004 ben ik na 32 weken al bevallen van mijn zoon. Ik ben nu 22,5 week zwanger en ben elke ochtend weer blij dat ik nog niks verloren ben. Ik heb best vertrouwen dat het goed gaat, maar ben ook elke dag weleens bang, maar els ik me daar alleen mee bezig houdt heb ik ook geen leven meer, dus ik probeer echt ook te genieten!
Heel veel sterkte!

Hoi,

Ik heb in april een miskraam gehad. Wij kregen met 10 weken met de echo te horen dat het gestopt was met groeien met 6wk en 6dg. Na 3 weken heb ik toen een curretage gehad. ik slikte hormonen om zwanger te worden en dan is het dan eindelijk zover en dan gaat het mis. Ik ben een paar weken heel erg verdrietig geweest. Direct de 1e kuur n ade miskraam raakte ik al weer zwanger. Totaal nog niet op gerekend en zo ontzettend blij verrast maar ook heel bang dat het toch weer mis zou gaan. Ik heb toen met 7 weken een echo gehad en toen klopte het hartje, maar dat was nog geen garantie zei de gyn. Dus met 12 weken weer een echo en toen kregen we te horen dat het allemaal goed was.

Wat ik nu merk, ook al ben ik nu 24 weken zwanger, je blijft de hele zwangerschap angst houden dat het mis kan gaan of dat je bang bent dat het niet gezond is. Dat hoort er gewoon bij. Ik heb mij ergste angst echt de eerst 3 maanden gehad en nu geniet ik elke dag als ik die kleine zijn dubbel salto voel maken. Heerlijk de bevestiging dat hij/zij het nog doet.....

groet,
Tamara

Hoi,

Heel herkenbaar hoor wat jij schrijft, ik heb zelf vorig jaar september een miskraam gehad en ben in oktober gecuretteerd. Februari dit jaar bleek ik weer zwanger te zijn en na 5 weken kreeg ik weer bloedingen het was een onzekere en verdrietige tijd maar inmiddels heb ik sinds 3 weken een heerlijke zoon waar ik superblij mee ben. Ik zou na een jaar of zo graag voor nummer 2 gaan maar ik maak me nu al weer zorgen of het goed zal gaan want onbezorgd zwanger ben je nooit meer als je al een miskraam hebt gehad en ook al heb ik nu een kleintje waar ik enorm dankbaar voor ben als ik weer een miskraam zou krijgen zou ik er weer helemaal kapot van zijn het blijft toch een kindje waar je zo naar uit kijkt al is het nog zo klein. Probeer een beetje te genieten van het zwanger zijn, ik weet hoe moeilijk het is maar het is en blijft een wondertje wat in je buik groeit.

Liefs,

Puk (trotse mama van een * en Justin geboren op 13-11-2006)

hi

ik heb in augustus dit jaar een miskraam gehad met 11 weken. ben gecurreteerd en ben op het moment weer 9 en halve week zwanger. heb al 2 echo's gehad en alles ziet er goed uit. toch blijf ik ook de momenten van onzekerheid houden of het nu wel goed gaat maar nu de 11 weken steeds dichterbij komt durf ik wat meer vooruit te kijken dat we volgend jaar een kindje mogen vasthouden.

groetjes angela

Ik ben bij de verloskundige geweest en het hartje klopte wat een opluchting is dat zeg!!
Heb 2 echos nog heel klein maar je kan zeker wel wat zien.
29 december moet ik weer.. erg spannend!!
Dan horen jullie weer van mij

Terug
Bovenaan