zwanger na een missed abortion

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben Jerney 23 jaar.
Ik heb op 7februari dit jaar een missed abortion gehad na 12 weken zwangerschap.
Ik heb al een dochtertje van 3.5jaar en ik had er totaal geen rekening mee gehouden
dat het mis kon gaan, omdat mijn eerste zwangerschap zo goed was verlopen.
De klap was groot en de pijn is met geen pen te beschrijven.
Na ongeveer 7weken ben ik naar de huisarts gegaan met de vraag hoelang het ongeveer duurde voor ik weer ongesteld zou worden, en daar werd gezegd dat dat wel een paar maanden kon duren.
Voor mijn gevoel klopte er iets niet, een week later was ik nogsteeds misselijk, en heb ik een test gedaan, en die was positief, daarna heb ik er nog 3 gedaan.
Verloskundige gebeld of het mogelijk was dat ik weer zwanger was, en dat kon.
ondanks dat ik niet ongesteld was geworden.
Een week later kreeg ik een echo en ik bleek alweer 9weken zwanger te zijn. Morgen ben ik precies 12wk, vrijdag krijg ik weer een echo, nu heb ik de laatste 2weken weer last van buikpijn en krampen, er is vorige week nog een echo gemaakt en alles zag er goed uit, maar ik ben zo bang dat het weer mis gaat.
Wie komt dit bekend voor en heeft dit ook meegemaakt?
groetjes Jerney

hoihoi

ja ik weet precies wat je doormaakt ook ik heb een missed abortion gehad
ik ging toen met 12 weken voor controle en het was al gestorven met 8wk4dg .
ik ben nu ook weer zwanger en bij ieder pijntje denk ik dat het misgaat en ook al voel ik niets denk ik het nog omdat je met missed abortion niets merkt.
ik weet wel dat die pijn ook van de banden kunnen komen en door de groei van je baarmoeder maar ik snap precies hoe je je voelt en onzeker blijf je dan toch wel
ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk te genieten
na hoeveel tijd was het bij jouw gestorven toen je de achter de missed abortion kwam
heey maar wel lekker dat je al bij de 12 weken bent joh
ik wou dat ik al zover was pffffffffffffffffffffffff tijd duurt oneindig

groetjes annemarie

hoi hoi,

Ikzelf werd maar niet meer zwanger na mijn miskraam. Werd geconstateerd bij de eerste echo van 9 weken.
Nu ben ik (3 jaar later) weer zwanger en dacht ook constant van oh als het maar leeft en blijft leven. Inmiddels ben ik 14 weken en alles gaat prima.

Je moet er niet te veel bij nadenken, anders wordt je alleen maar onzekerder. Probeer er toch een beetje van te genieten. De eerste keer is het tenslotte ook goed gegaan.
Wanneer kan je voor een echo terecht?

Groeten
Astrid

Hoi,

Allereerst maar eens: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb 2 keer een miskraam gehad. En na iedere mk een goede zwangerschap. (1 zoon van 3  en nu 32 weken zwanger van de tweede) Bij de goede zwangerschappen heb ik veel buikpijn gehad, en zelfs ook bloedverlies. Het is gewoon heel erg eng om na een miskraam weer zwanger te zijn. Je voelt ieder pijntje. Bedenk ook dat je buik nu gaat groeien. Je kunt heel goed bandenpijn hebben nu. Ik heb dit keer ook weer veel buikpijn gehad. Was allemaal loos alarm.

Ik kan makkelijk zeggen: Maak je niet druk. Maar na een mk doe je dat toch. Je zult je pas geruster gaan voelen als je de kleine iedere dag voelt. Ik kan je wel aanraden om de vk te bellen als je het niet vertrouwd. Ze kunnen je het hartje even laten horen en even met je praten. Dat doet vaak al veel goed.

Meid, doe het rustig aan. Het zit vast goed. Bij twijfel gewoon je vk bellen. Daar zijn ze voor.
Groetjes, Kat

pfff ja ik herken het helemaal. Na mijn eerste kindje kreeg ik ook met 14 weken te horen dat het vruchtje niet ouder dan 8 wkn was geworden, ben er ook heel lang kapot van geweest. Bij mij heeft het 9 maanden geduurt voordat ik zwanger raakte....en in het begin vondt ik het vreselijk.....was zo bang om het nog een keer mee te moeten maken, maar gelukkig ging alles goed en ben nu zwanger van de 3e.
Heb vertrouwen, het gaat vaker goed dan fout....

quote: Anne_28 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-05-2006 12:15:15'));

hoihoi

ja ik weet precies wat je doormaakt ook ik heb een missed abortion gehad
ik ging toen met 12 weken voor controle en het was al gestorven met 8wk4dg .
ik ben nu ook weer zwanger en bij ieder pijntje denk ik dat het misgaat en ook al voel ik niets denk ik het nog omdat je met missed abortion niets merkt.
ik weet wel dat die pijn ook van de banden kunnen komen en door de groei van je baarmoeder maar ik snap precies hoe je je voelt en onzeker blijf je dan toch wel
ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk te genieten
na hoeveel tijd was het bij jouw gestorven toen je de achter de missed abortion kwam
heey maar wel lekker dat je al bij de 12 weken bent joh
ik wou dat ik al zover was pffffffffffffffffffffffff tijd duurt oneindig

groetjes annemarie

Hoi,
Bij mij was het gestorven met 8wk0dg.
Komende vrijdag moet ik weer naar de verloskundige voor een echo,
ben echt zo zenuwachig en hoop dat alles goed is.
Hoelang ben jij nu zwanger?

groetjes jerney

hoi jerney

ik ben vandaag 9wk2dg
en ben constant nerveus , bang dat het niet goed is etc.
ik heb 24 mei een echo dat duurt nog ruim 3 weken en ik ben dan op de 24e 12 weken en 4 dg
maar ik kan het niet uit houden dus heb nu een afspraak gemaakt bij babyvision die maken echo's tegen betaling vanaf 7 weken
ik ga daar maandag 8 mei om half 8 savonds kijken of het allemaal nog goed is het kost me wel 40 euro maar als ik daardoor wat minder loop te stressen doen ik dat gewoon .
hoop dat we snel een beetej kunnen genieten van de zwangerschap vind je niet

groetjes annemarie
laat je wel weten hoe het is gegaan allemaal bij echo etc.

Hi Jerney,
Net als de anderen ken ik je gevoel ook. Ik heb 4 jaar geleden een missed abortion gehad. Ik ontdekte met 13 weken dat het met 9 weken was fout gegaan. Ik ben daarna helaas heel slecht begeleid door mijn huidige verloskundige. Het erge aan de missed abortion vind ik, dat je het niet in de gaten hebt, en dat je kindje al een tijdje kan zijn gestorven, zonder signalen.
Ik heb inmiddels een pracht van een zoon van 1 jaar waarbij ik een goede zwangerschap had, maar nooit onbezorgd. Ik ben nu 9 1/2 week zwanger van mijn tweede kindje. Al een echo gehad en het zag er goed uit, maar toch....
Die onzekerheid blijft. Ik probeer me voor te houden, dat het de vorige keer ook goed is gegaan, maar de bezorgdheid blijft.
Ik zal voor je duimen, dat het allemaal goed gaat en dat je kunt genieten van je zwangerschap. Veel sterkte!
patricia

Terug
Bovenaan