Zwanger na herhaalde miskramen

<p>Hallo allemaal,</p><p> </p><p>Ik ben nieuw hier!</p><p>Na twee miskramen ben ik nu weer zwanger ( 5+2) super spannend natuurlijk. Ze hebben medisch gezien niets gevonden.. waardoor ik hoop hou dat deze wel blijft plakken. Dit is ons tweede kindje. Voor de eerste ( nu al bijna al 3,5) hebben we geen miskramen gehad. Ik raak elke keer de eerste poging zwanger, het blijven plakken lijkt ons probleem. Hopelijk hebben we nu geluk.</p><p> </p><p>Zijn hier succes verhalen van mensen die na meerdere miskramen ZONDER oorzaak een succesvolle zwangerschap hebben? en hoe ze omgaan met de onzekerheid? liefs</p>

Ja, herkenbaar!

Hier ook 2 miskramen en geen oorzaak. Cru gezegd, botte pech. Het laatste wat je wilt horen, maar helaas inderdaad de waarheid.

Nu 34 weken zwanger, en vanaf het begin is alles goed gegaan. Wel 2x een kleine bloeding in het eerste trimester ( STRESS), maar ook dat was zonder aanwijsbare oorzaak.

Ik vond omgaan met de onzekerheid en angst een hel, en ik was er waardeloos slecht in. Ik was heel erg blij met de extra echo's, en ik kon pas echt het vertrouwen krijgen in de zwangerschap na de 20 weken echo. Tot die tijd werd het wel veel minder hoor, maar dat stemmetje ging nooit weg.. Heel vervelend en vermoeiend!

Ik kan je dus ook echt geen advies geven, want ik vond alle adviezen ontzettend nutteloos. 'Loslaten', 'vertrouwen op je lichaam', ik kon er niks mee joh. Het enige waar ik wat rustiger van werd, is tegen mezelf zeggen dat het enige wat ik steeds zeker wist, was dat ik zwanger was. De rest was angst, en gebaseerd op een gevoel of gedachte. Geen bewijs voor. Het enige bewijs was steeds de test, daarna de echo, daarna de hartslag etc. Daar hield ik me dan aan vast. Maar nogmaals, maak mij de volgende keer maar wakker als 't 1ste trimester voorbij is ?

Van harte gefeliciteerd! ❤

Hee! 
Thanks voor je reactie. Wat spannend, hopelijk over een paar weken een gezond kindje voor jullie!!
Denk dat het na miskramen nooit onbezorgd wordt. het is tijd uitzitten:) 
nogmaals bedankt voor je reactie xx

Hier ook 2 miskramen gehad. Voor ons dochtertje van nu 2.5 geen miskraam gehad.
Nu ben ik 28 weken zonder problemen.
Vooral het 1e trimester vond ik heel spannend en kon ik er niet echt van genieten. Het heeft mij heel goed geholpen door er over te praten met de verloskundige en voor mijn geruststelling mocht ik elke 2 weken komen (gewoon even een check met de doppler).

Wat erg dat je dat ook hebt meegemaakt, gelukkig hopelijk over paar maandjes de tweede in de armen, Super bedankt voor je reactie. Dat geeft wel hoop:) 

liefs 

Hoi!

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Een spannende tijd weer :)
Ik heb helaas ook ervaringen met miskramen. Ik heb 3 miskramen gehad. 1 miskraam, daarna een zoontje van nu 3. Daarna weer 2 miskramen en daarna een dochter van nu 11 maanden en net gestart in ronden1 voor een derde :) Geen oorzaak gevonden maar ook niet verder laten onderzoeken. Dit omdat we dus wel 2 gezonde kindjes hebben gekregen.

Ja de onzekerheid, ik kan je er helaas geen advies voor geven. Dit blijf je zowieso houden, helemaal na een miskraam. Maar probeer ook de positieve dingen te benoemen en te genieten, want het blijft bijzonder!
Ik wens je een hele mooie zwangerschap!  

Terug
Bovenaan