Zwanger na implanon

<p>Dag lieve mommy's to be!</p><p> </p><p>Mijn naam is Jessie, 24 jaar oud en ik heb een vraagje, sinds 3 weken is mijn implanon eruit na hem 5 jaar gehad te hebben, 1 maal laten vervangen dus. Nu ben ik sinds het verwijderen van de implanon nog niet ongesteld geworden, wel heb ik een paar keer wat onderbuikpijn gehad en zijn mijn borsten nu sinds een aantal dagen ontzettend gevoelig. De huisarts heeft me verteld dat het echt wel 4 weken kan duren voordat mijn cyclus weer op gang komt, helaas is er erg weinig te vinden over ervaringen van dames na de implanon. Zijn er mensen die de implanon hebben gehad, hoelang erna werden jullie weer ongesteld en hoelang duurde het voordat jullie zwanger werden? </p><p>Alvast bedankt voor de reacties dames! Xxx</p>

Hoi Jessie,
Hier wel ervaring. 15 oktober 2018 is mijn implanon er uit gegaan na 6 maaar dus ook 1 keer opnieuw laten zetten.
2 november ben ik ongesteld geworden en op 6 december had ik een positieve test in mijn handen.. was dus gelijk zwanger! Nu inmiddels 37 weken zwanger en zou na mijn zwangerschap ook zeker weer een implanon laten plaatsen. 
Wel heb ik tot augustus 2018 er een mini pil bij gehad omdat ik anders steeds ongesteld was met alleen de implanon.

Maar hier dus een positieve ervaring. Succes! Het kan zo raak zijn. Maar vergeet niet dat er een jaar voor staat gemiddeld om zwanger te worden. 

Hoi Jessie,
Hier wel ervaring. 15 oktober 2018 is mijn implanon er uit gegaan na 6 maaar dus ook 1 keer opnieuw laten zetten.
2 november ben ik ongesteld geworden en op 6 december had ik een positieve test in mijn handen.. was dus gelijk zwanger! Nu inmiddels 37 weken zwanger en zou na mijn zwangerschap ook zeker weer een implanon laten plaatsen. 
Wel heb ik tot augustus 2018 er een mini pil bij gehad omdat ik anders steeds ongesteld was met alleen de implanon.

Maar hier dus een positieve ervaring. Succes! Het kan zo raak zijn. Maar vergeet niet dat er een jaar voor staat gemiddeld om zwanger te worden. 

Dankjewel voor je reactie! Ik heb ook zeker geen haast het is meer dat ik voor mijn implanon vanaf mijn eerste menstruatie altijd precies op tijd ben geweest en nu na 4 weken verwijderen nog niet ongesteld ben geworden, watbik erover lees is dat het meerendeel van de mensen toch binnen 2 tot 3 weken weer menstrueerd, ben mezelf een beetje gek aan het maken dat er iets mis is denk ik haha. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop toch dat het bij ons ook zo spoedig zal verlopenof dat ik in iedergeval weer een normale cyclus krijg... 

Groetjes! 

Terug
Bovenaan