Ik was voor de 1e keer zwanger op mijn 33e, toen op mijn 35e (was geen goede zwangerschap), toen vervolgens 36e en beviel toen ik net 37 was. En uit mijn omgeving heb ik alleen maar positieve reacties gehad. Ik moet zeggen dat ik nu af en toe nadenk of we nog een 3e zouden willen en nu mijn leeftijd wel mee begint te spelen. Maar dat is meer voor mezelf, ik denk niet zozeer voor mijn omgeving. Bovendien vind ik het niet zo interessant wat mijn omgeving vindt. Als ik bij alles na moet denken wat anderen er van zouden vinden, zou dat een fulltime job zijn ?
Tegenwoordig is 32 en (nog) niet zwanger/geen kind helemaal niet gek hoor!
Ik denk dat aan beide situaties (vroeg kinderen of juist wat later) voor- en nadelen zitten. Ik heb er niet voor gekozen om wat later kinderen te krijgen, ik kwam mijn man gewoon pas wat later tegen.. En de zwangerschap ging echt prima.
Heb een vriendin van 39 die nu zwanger is van haar 1e kindje en gaat er fluitend doorheen. Een collega van 25 heeft een super zware zwangerschap. Leeftijd heeft natuurlijk wel wat invloed, maar er zijn nog zoveel andere factoren die meespelen.