zwanger na je 40e

Ik lijk er wel niet mee te kunnen stoppen. Ondertussen 6 kinderen rijker, hebben we nog steeds een kinderwens. Uiteraard is dit niet zomaar ontstaan. Eerlijk gezegd, had ik jaren geleden dit beeld niet helemaal van mezelf in gedachten. Maar, na een 1e huwelijk waaruit 5 kinderen werden geboren en  een echtscheiding, dacht ik mijn leven verder lekker alleen drukdoenerig  voort te zetten. Tja, en toen kwam ik mijn huidige echtgenoot tegen. 10 jaar jonger als ik,  en zelf geen kinderen. Toch bleek hij een geweldige vader te zijn voor die 5 van mij. 2,5 jaar geleden zijn we getrouwd en vanaf dat moment hebben we getracht een kindje op de wereld te zetten. Gezien mijn leeftijd zaten daar wat haken en ogen aan. Het zwanger raken lukte telkens wel, maar een miskraam en abortus, n.a.v. een negatieve uitslag van de vlokkentest, lukte het de 3e keer wel! We zijn ondertussen de trotse ouders van een prachtige dochter. Nu is ze 9 maanden oud alweer. En, we willen er nog een keer voor gaan. Ondanks mijn nu bijna 43 jaar, de toenemende risico's en misschien het onbegrip van de omgeving. Eerlijk is eerlijk, ik héb al 6 kinderen en ben daar enorm gelukkig mee. Maar een 2e van ons nu, zou gewoon nog een cadeautje zijn. Ik ben ondertussen alweer 1 keer zwanger geweest, maar dat eindigde in een vroege miskraam.

Tijdens de vorige zwangerschap heb ik gewoon, tussen bijna allemaal jonge zwangeren heerlijk mee gekletst op het forum. In elk geval heb ik ervaring genoeg in het zwanger zijn, bevallen, het ondergaan van allerlei onderzoeken enz.
Als vraagbaak ben ik in elk geval geschikt, maar ik zie weinig "oudere zwangen, terwijl die er toch, naar mijn mening, ergens tussen zitten. Gewoon, om samen te hopen, te vrezen, elkaar er doorheen te slepen en (nogmaals) een trotse, supergelukkige moeder te worden.

hoi anita

leuk man zo'n groot gezin echt vast heel gezellig en dan met z'n allen rond de tafel echt gaaf maar lijkt me wel heel erg zwaar.
Ik vindt het wel leuk om te horen zoveel kindjes het doet me denken aan die reclame van super de boer echt leuk.
zelf heb ik nog geen kindjes het wil nog niet lukken (6 mnd bezig)
zelf zou ik het liefst 2 á 3 kindjes   willen maar wie weet worden het hier ook meer maar eerst wil ik me focussen op de eerste want zolang die er niet is   kan ik nergens over mee praten.
Ik vind het wel toppie. Dus ga ervoor en trek je niets aan van wat een ander zegt als jij maar gelukkig bent dan is het toch goed?

veel suc6
liefs jessica

Hi!
Ik kan me best voorstellen dat je graag nog een kindje wil met je nieuwe partner. En als je zelf het gevoel hebt dat je er nog genoeg energie voor hebt (dat vind ik best bijzonder met 6 kinderen) dan wens ik je veel succes met zwanger worden! Ik hoop voor je dat het lukt.
Zelf ben ik pas 27, dus ik val nog onder de categorie 'jong' . Alhoewel de meeste van mijn vriendinnen inmiddels wel al moeder zijn. Maar jij zal ook wel heel jong geweest zijn toen je de eerste kreeg of niet?

Volgens mij zijn de meesten op dit forum twintigers, maar we hebben ook  heel wat dertigers. Veertigers heb ik nog niet eerder gezien, maar misschien dat ze er wel zijn, maar geen berichtjes plaatsen. Dat zou natuurlijk best kunnen. En er is wel  iemand met 6 of 7 kinderen, maar ik weet niet wat heer leeftijd is.
Nou nogmaals: veel succes!!
Groetjes,
Sandra

Hoi Anita,
Ik ben een van de oudere-jongeren hier op het forum. Ben namelijk 37 (en volgende maand 38). Sinds vorig jaar maart gaan we voor een derde. De eerste twee zwangerschappen zijn ons blijkbaar aan komen vliegen, want toen waren we zwanger voor we er erg in hadden. Nu ben ik natuurlijk iets ouder, zwaarder en er veel meer mee bezig (zeg maar de hele dag...), en wil het nog niet vlotten. In oktober heb ik helaas een miskraam gehad, bij 9 weken. Ik hoefde uiteindelijk niet voor een curetage, gelukkig.
En nu maar hopen dat het binnenkort weer raak is.
Veel sukses.
Greetje

Terug
Bovenaan