zwanger na keizersnede en baarmoederruptuur?

Hallo,

Mijn eerste bevalling verliep niet erg goed. De ontsluiting wilde niet vlotte en kreeg een ruggeprik. Toen het niet goed ging met het kind werd er geprobeerd het kind snel te halen met de vacuumpomp ook dit ging niet omdat het een sterrekijkertje was. Toen het echt slecht ging met het kind werd het een spoedkeizersnede. Mijn zoontje moest gereanimeerd worden.
En uiteindelijk bleek dat ik een baarmoederruptuur had.
De ruptuur is gescheurd richting baarmoedermond. Ik zou nu graag weer zwanger zijn maar ben erg bang voor die ruptuur.
Ik moet toch weer gewoon proberen te bevallen, het wordt dus niet zomaar een keizersnede.
Wie heeft hier ervaring mee?

Hoi hoi,

jeetje, wat een afschuwelijke bevalling heb jij gehad... ik had er een hele hele lastige bevalling die is geeindigd in een spoedkeizersnede. Nu ben ik 15 weken zwanger van de tweede maar ik wilde niet meer zwanger worden als ik niet van te voren de verzekering zou krijgen dat ik bij een 2e een geplande keizersnede zou krijgen. lastige zin maar je snapt 'm wel... dus heel kort en krachtig; geen geplande keizersnede? Dan geen 2e kind. Dat klinkt heel raar misschien; vooral omdat het verlangen heel heel groot is naar een groter gezin. Maar onze zoon is bijna 3 en ik heb pas sinds kort geen nachtmerries meer van de eerste bevalling.

Nu dus de verzekering van de gyn dat in de 38e week een geplande keizersnede wordt uitgevoerd; ik snap ook niet dat jij MOET proberen op de gewone manier te bevallen; zeker niet met zo'n achtergrond.. misschien is het beleid per ziekenhuis toch verschillend.... ander ziekenhuis misschien proberen?

Groetjes en veel liefs en wijsheid toegewenst!
Sunny

Hoii,

Ik heb ook een hel van een bevalling gehad bij de 1e met uiteindelijk een keizersnede. Ben nu weer zwanger en ga proberen over ong. 5 weken op een normale manier te bevallen. Moet het ook i.p. eerst gewoon proberen en daar sta ik opzich zelf wel voor open (alhoewel ik best angstig ben). Maar ik ken iemand en die was al zwanger en ging toen een aantal ziekenhuizen af omdat ze perse een keizersnede wilde hebben (ook omdat de 1e niet goed ging, maar was wel normaal bevallen toen) En zij heeft toen een ziekenhuis gevonden die akkoord ging met een gepland keizersnede bij haar. Dus ik zou als ik jou was, idd gewoon gaan praten met andere ziekenhuizen! Als ik nl. toch ook perse een keizersnede wilde hebben, had ik dat ook gedaan!
Succes!

Groetjes Cvn

Gelukkig is alles goed gekomen met mijn zoontje en heeft hij er niets aan over gehouden. Alleen ik ben wel erg bang gebleven voor een bevalling. (met name voor een ruptuur)
Cvn heel veel succes bij jou tweede bevalling.

Groetjes mama1

Hoi
vind het gek dat je het eerst zelf moet proberen. Na mijn eerste keizersnee mocht ik bij de 2e kiezen. Ik heb gekozen voor een natuurlijke bevalling, welke uiteindelijk resulteerde in een spoedkeizersnee. Op de ok bleek mijn baarmoeder gescheurd. Nu zou ik wel weer voor een 3e keer zwanger mogen worden, maar ik mag nooit meer 1 wee hebben, omdat de kans op scheuren dan veelste groot is. Als ik jou was zou ik bij een volgende bevalling een keizersnee eisen gezien je ervaring.

succes

Terug
Bovenaan