Zwanger na keizersnede

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik weet niet of deze vraag wel eens is gesteld maar kan er zo op het eerste gezicht niet iets van vinden.

Ik heb vorig jaar februari een keizersnede gehad omdat mijn dochter in een stuitligging lag. Nu heb ik wel eens gehoord dat je na een keizersnede 2 jaar niet zwanger mag worden ivm de baarmoederlijke hechtingen. Klopt dit? Weet iemand hier meer vanaf of heeft iemand dit meegemaakt?

Ik heb nooit echt informatie van mijn gynacoloog gehad na mijn keizersnede hierover vandaar dat ik het hier maar vraag!

Alvast bedankt, groetjes Saskia

Hoi,

Zeker mag jij weer zwanger raken nu. Ik zelf heb de ervaring niet maar wel de vrouw van mijn neef. Dis heeft bij alle twee de kinderen keizersnede gehad en alles is goed gegaan tijden de zwangerschappen en ook met de keizersnedes.

maar voor de zekerheid kun je toch even met de gynaecoloog bellen of de huisarts.

Liefs van muizebeest

Hoi hoi,
Ik denk dat het per persoon verschilt en hoe het allemaal is verlopen de vorige keer.
Ik zou even met de gyn. of huisarts bellen. Dit zeg ik omdat mijn nicht zwanger is van de 3de. Het was haar geadviseerd om niet meer zwanger te raken na de 2de omdat haar  buik dan kon scheuren. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen en daarom zou ik gewoon voor de zekerheid even na vragen. Ze is in oktober uitgerekend maar ze halen het kindje in september om zo te voorkomen dat ze weeen krijgt.

Gr. en succes!!!

Leah

2 jaar niet zwanger worden na een keizersnede is wel heel lang hoor.

Ik kreeg destijds te horen dat ik 6 maanden niet zwanger mocht worden, ik was daarna direct zwanger. Tussen mijn kinderen zit nog geen 16 maanden.

Zelf heb ik nergens last van gehad, en heeft het geen problemen opgeleverd.

Anders bel je toch even met de gynaecoloog, denk dat je echt niet 2 jaar hoeft te wachtemn, of je moet bepaalde complicaties hebben gehad.

Succes en veel plezier met het zwanger worden.

Miep

Hoi!

Ik heb zelf ruim 2 jaar geleden ook een keizersnee gehad en kreeg toen te horen dat ik 1 jaar moest wachten. Helaas duurt het nu al wat langer...

Hoi!

Ik heb 21 maanden geleden een keizersnede gehad en tegen mij heeft niemand iets gezegd over een wachtperiode.
Ik heb mijn spiraaltje er 1,5 maand geleden door de gyn uit laten halen. Als het te vroeg was geweest om zwanger te worden, had hij me dit toen vast wel gezegd, zeker omdat ik een hele zware ontsteking aan de wond heb gehad. Hierdoor was mijn wond pas na 4 maanden goed dicht.

Ik kan me inderdaad voorstellen dat je even moet wachten om de boel te laten genezen, maar twee jaar lijkt mij ook heel erg lang.

Groetjes
Sylvia

Terug
Bovenaan