zwanger na keizersnede

Hallo mama's

Wie van jullie is er ook zwanger na een eerdere keizersnede?
In augustus vorig jaar (nu bijna 11 maanden geleden) heb ik een keizersnede gehad. De gynaecoloog vertelde me dat ik de eerste 6 maanden niet zwanger mocht worden ivm het litteken. Na 9 maanden werd ik dus weer zwanger. Ik moet dus weer in het ziekenhuis bevallen. Ik zou wel op een normale manier kunnen bevallen, maar het zou ook weer een keizersnede kunnen worden.
Op zich prima, maar ik denk steeds vaker na over de complicatie bij een normale bevalling, namelijk dat het litteken kan scheuren?

Wie is er ook zwanger na een keizersnede, of wie heeft er ervaring mee?
Ik hoop wat te horen.

Groetjes Tamara
 
hoi,
ik ben mama van 2 dochters en zwanger van de derde,
bij de eerste heb ik een keizersnee gehad,bij de tweede moet je het toch op de natuurlijke manier proberen ,alleen lukte dat bij mij niet en is het weer uitgedraaid op een keizersnee en nu ik weer zwanger ben weet ik dat ik nu verplicht een keizersnee krijg omdat natuurlijk bevallen nu te gevaarlijk zou zijn in verband met inderdaad open scheuren litteken.
maar`dat is pas vanaf de tweede keizersnee,ik heb 2 vriendinnen die bij de eerste een keizersnee hadden en bij de tweede het op de "normale" gedaan hebben(zij vonden de keizersnee minder pijnlijk hoor haha) maar dat is allemaal prima gegaan.
dus ik zou mij geen zorgen maken hoor.
groetjes romy
 
Hoi,

Ook ik ben zwanger van de derde. De eerste is geboren d.m.v. keizersnee. De tweede op natuurlijke wijze. Je moet in het ziekenhuis bevallen omdat de kans idd bestaat dat het litteken openscheurt (dit hoeft niet alleen te zijn na twee keizersneden, de kans is dan alleen nog groter) Ze houden je gewoon goed in de gaten in het ziekenhuis. Bij mij is alles goed gegaan hoor! Zou me er niet te druk om maken als ik jou was. En een gewone bevalling is 10x zo fijner als een kz. Je herstelt zelf veel sneller en bent weer eerder op de been. Ook nu ga ik weer voor een gewone bevalling!! En tijdens de bevalling denk je niet eens aan het litteken hoor! Het was voor mij wel een fijn idee om al in het ziekenhuis te zijn, voor het geval dat er iets mis zou gaan (en dan iets mis in het algemeen en niet met het litteken) Tussen mijn zoon en dochter zit ook maar 19 maanden, dus ik was weer zwanger 10 maanden na kz.

Groetjes Brenda (38w,4)
 
Hoi Tamara en de andere dames,

Ook ik ben 9 maanden na mijn keizersnee weer (ongepland) zwanger geworden van ons tweede kindje. Ik ben nu 26 weken zwanger.
Mijn eerste keizersnee kreeg ik na volledige ontsluiting en 2 uur persen.Ik ben nu weer zwanger van een groot kindje en mijn bekken is dus erg smal. Ik ga steeds meer tegen de bevalling opzien.Ik heb al bij de gyn. aangegegeven dat als weer de verwachting is dat het niet gaat passen ik voor de keizersnee wil gaan. Ik wil niet weer de frustratie meemaken. Ik denk dat het erg afhankelijk is van waarom je de eerste keer een keizersnee hebt gehad en of je bij een volgend kindje voor een "gewone" bevalling gaat.
Daarnaast heb ik gehoord dat er geen vacuum of tang gebruikt mag worden als je ooit al eens een keizersnee gehad hebt. Weet iemand of dit zo is?

 
Hoi,

Ons zoontje is dmv een keizersnee geboren in febr 2002 en 3 wk geleden is onze dochter geboren dmv een normale bevalling.

Was zelf ook bang voor inscheuren vh litteken, ook omdat ik door vooral de weeën voelde. bij mijn zoontje had ik de weeën door heel mijn buik, nu ging alle pijn naar 1 kleine streeptje onderin de buik.

Het ging weer niet echt vlot en dacht dus zelf weer een ks te krijgen, maar ik mocht gelukkig een ruggeprik waardoor   de onsluiting ineens wel vlotte en voor ik het goed besefte mocht ik gaan persen en had ik een half uurtje later onze dochter van 9,5 pond op mijn buik.
Erg bijzonder om mee te maken, de ks was nl onder volledige narcose, dus daar heb ik niets van mee gekregen.

Hoorde trouwens van de verloskundige dat 70 % vd vrouwen die bij de eerste bevalt dmv een keizersnee, bij de tweede gewoon bevalt.
Dus dat is toch een hoog percentage.

Veel succes met je zwangerschap en als je nog vragen hebt, ik zit op het juni-forum, dus stel ze daar aan me dan maar dan zie ik ze zeker.

Gr Mosy

ps over geen pomp ed heb ik nog nooit gehoord. Wel dat ze huiverig zijn met opwekken, maar dat beleid verschilt ook weer per ziekenhuis. Bij mij hebben ze ook infuus gegeven omdat het langzaam ging.
 
quote: mara26 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-07-2005 09:37:28'));

Hallo mama's

Wie van jullie is er ook zwanger na een eerdere keizersnede?
In augustus vorig jaar (nu bijna 11 maanden geleden) heb ik een keizersnede gehad. De gynaecoloog vertelde me dat ik de eerste 6 maanden niet zwanger mocht worden ivm het litteken. Na 9 maanden werd ik dus weer zwanger. Ik moet dus weer in het ziekenhuis bevallen. Ik zou wel op een normale manier kunnen bevallen, maar het zou ook weer een keizersnede kunnen worden.
Op zich prima, maar ik denk steeds vaker na over de complicatie bij een normale bevalling, namelijk dat het litteken kan scheuren?

Wie is er ook zwanger na een keizersnede, of wie heeft er ervaring mee?
Ik hoop wat te horen.

Groetjes Tamara



 
Hoi!
Ik heb mijn oudste (3 jaar) met de Keizersnede gekregen omdat hij er bij de bevalling niet uit kon, hij was te fors en ik te smal in verhouding.
Mijn tweede (nu 1 jaar) is wel via de natuurlijke weg geboren. Zij was kleiner en lichter. Ik werd dus nu 1,5 jaar weer zwanger. Is prima gegaan en ik vond de bevalling wel zwaar en pijnlijk, maar dat kwam ook omdat ik met 5 cm al persdrang had. Hiervoor een ruggenprik gehad en toen ging het heel vlot. Alles bij elkaar 13 uur over gedaan (het is dan eigenlijk je eerste echte bevalling) en maar twee hechtinkjes...
Succes en sterkte, en mocht het weer een KS worden; dat vond ik een pijnlozere manier van bevallen, alleen duurt het herstellen langer.
 
Terug
Bovenaan