Zwanger na keizersnede

HAllo allemaal,
Ik ben heel benieuwd naar verhalen van vrouwen die een 2e kind wilden na een keizersnede. Hoelang moet je ongeveer wachten? en wie had erna wel een gewone bevalling? Het lijkt me geen prettig idee dat het allemaal weer een beetje openbreekt.....

GR
Marian
 
Hoi Marian,
Ik heb een kindje van ruim 8 maanden en ik ben nu bijna 3 maanden zwanger van mijn derde, mijn eerste kindje is overleden tijdens de bevalling, daarom is de tweede met een keizersnede gekomen en ook de derde zal met een keizersnede komen, ik heb er juist helemaal geen problemen mee dat het weer een keizersnede wordt (ook ivm mijn voorgeschiedenis, de gyn. heeft wel gezegd dat er bij ongeveer 1 % complicaties zijn, maar daar ben ik niet echt bang voor! Maar als jij bij een 2e kindje gewoon wilt en kan bevallen zou ik daar zeker voor gaan.
groetjes Babs
 
Hoi Marian,

Mijn eerste kindje is met een keizersnede geboren. 21 maanden later is de volgende via de gewone weg geboren en daarna nog eens 2. Ik heb met de andere bevallingen nergens last van gehad, puur voor de zekerheid moest ik wel in het ziekenhuis bevallen.
Succes
Groetjes Esther
 
Hoi

Ons zoontje is bijna 6,5 maand en ben afgelopen week gestopt met de pil wij willen weer gaan voor de tweede.
heb ook een keizersnede gehad. maar ben eerst een hele tijd bezig geweest en ben nu wel erg bang dat als ik weer zou moeten bevallen ik niet durf. ze hebben gezegd dat het hoogst waarschijnelijk weer een keizersnee zal worden. ik ben zo bang omdat het heel erg zwaar was en dan uiteindelijk toch een keizersnee gehad en was niet goed verdoofd heb vele gevoeld en ze hebben me toen helemaal weggemaakt en ik ons zoontje pas paar uur later heb gezien en ze me tijdens het hechten weer moesten wegmaken. het was erg zwaar. maar we willen graag nog een tweede.

groetjes Jenny
 
Bedankt voor jullie reakties!
En Jennie succes ermee. Meestal loopt de tweede keer heel anders dan de eerste en je weet wat je ervoor krijgt!
Maar zo te horen kan je na een half jaar al weer proberen....Ik vind het erg snel maar wel fijn om te horen.
 
Hoi,

Ik ben zelf ook met een keizersnede bevallen. Ik mag van de gyn. pas na 9 maanden weer zwanger worden i.v.m. mij litteken. Is dit geadviseerd aan jullie? Ik ben in augustus bevallen. In juni ongeveer willen wij voor de tweede gaan. Bij de eerste heeft het anderhalfjaar geduurd vandaar. Zal je altijd zien dat het nu wel snel raak is. Maar goed eerst maar zien of het allemaal mag lukken. Succes allemaal.
 
Terug
Bovenaan