Zwanger na keizersnee

Hallo mede-trotse moeders,

12 Februari j.l. ben ik bevallen van Jasmijn d.m.v. een keizersnee. Nou willen mijn man en ik eind van dit jaar voor een tweede gaan. Alleen nou hoor ik zulke enge verhalen. Zat ik laatst bij de kapper vertelde ze dat een vriendin van haar haar eerste met een keizersnee had gekregen. 1,5 jaar later was ze weer zwanger, dat kindje is op de natuurlijke manier geboren. Weer 1,5 jaar later was ze zwanger van de derde, deze zou ook via de natuurlijke weg geboren worden, maar door het persen is de wond in de baarmoeder open gegaan en is het kindje in de buik terecht gekomen en overleden.....
Ook hoor ik verhalen dat de wond tijdens de zwangerschap al open kan gaan en dat het kindje dan komt te overlijden.

Wat weten jullie hiervan? Hebben jullie ook zulke dingen gehoord of juist tegenovergestelde dingen?

Mijn gynocoloog heeft nooit iets tegen mij gezegd over een eventuele volgende zwangerschap.
Ik heb het nog eens rond gevraagd en de 1 zegt dat je 6 maanden moet wachten, de ander zegt 9 maanden en weer een ander 1 jaar........
Ik weet het niet meer hoor......zucht......

Zou zo graag snel weer zwanger zijn. Behalve het feit dat ik niet zo veel tijd tussen de 1ste en de 2de wil hebben (voor zover je daar wat over te zeggen hebt uiterraard), heb ik ook zo'n zin om weer lekker zwanger te zijn .

Hoop dat jullie er wat vanaf weten.

Liefs Trudi (mama van Jasmijn 12-02-2008)

Haha , nu ik mijn topic zo tussen de andere topics zie staan, heb ik opeens een soort dejavu!! Volgens mij is dit onderwerp een tijd terug ook al aan de beurt geweest.... Sorry, maar weet echt niet meer wat iedereen daar toen op gezegt heeft....

X Trudi

Hey Trudi!

ik kan je alleen vertellen wat mij is verteld, maar dat kan per gyn verschillen geloof ik, hahahha! ik ben in aug '06 via een spoed sectio bevallen van Thomas. Alles super voorspoedig gegaan en ik kreeg van de gyn geen restricties mee voor de volgende. Wat hij wel zei was dat ze wilden proberen nummer 2 op de normale manier geboren te laten worden, maar dat zouden we tegen het eind dan wel bekijken... Na 9 maanden was ik weer zwanger en om een niet zo lang verhaal nog korter te maken: een geplande sectio deze keer. Wel zou de gyn nu goed "de binnenkant" bekijken om eventueel littekenweefsel te kunnen beoordelen. Nou, ik kreeg nog op de ok toestemming voor een derde zwangerschap hoor! Alles zag er prima uit!
Wél vertelde ( 6 weken later ) hij over de gevaren die bij een derde zwangerschap om de hoek kijken. Litteken weefsel zit dus in mijn baarmoeder van 2 sectio's, ook al is het niet veel. Er bestaat dus een kans dat het mensje zich in/tegen dat weefsel gaat nestelen. Je kan je voorstellen dat het niet prettig is als dat word opgerekt en er is dan een kleine kans dat het op die plek gaat scheuren. Dan krijg je inderdaad hele enge verhalen ja moet ik je eerlijk zeggen...  
Onze gyn vond 3 sectio's aanvaardbaar, in mijn geval word de derde zeker weten een sectio. En wij hadden bij Nina al besloten dat er na nummer drie gelijk gesteriliseerd word als de boel toch open ligt, hihihi....  Mijn eigen leven en veiligheid gaat voor alles en natuurlijk een mama en echtgenote zijn en blijven voor man en kiddies!
Wij gaan nu pogen nummer drie te maken, dus 3 sectio's: het kan wel hoor!
Anders gewoon een consult vragen bij je gyn...
Succes.

Kus, Marieke

Hallo,

Mijn verhaal komt behoorlijk overeen met dat van Marieke. Na de geboorte van Tijn is mij nooit verteld hoe lang ik moest wachten met zwanger worden. Ook ik was na 9 maanden weer zwanger. Bente is met een geplande ks geboren, tijden de keizersnee bleek dat mijn blaas aan mijn baarmoeder verkleefd was en dat was een heel gepruts om alles heel te houden, maar dat is gelukkig gelukt. Echter al op de ok zij mijn gyn dat hij het verstandig achtte om in ieder geval 1,5 jaar te wachten voordat ik zwanger van nummer 3 zou worden. Bij de nacontrole vertelde hij me ook over de risico's, maar hij wees me er eigenlijk wel nadrukkelijk op dat het in mijn geval beter was om niet meer zwanger te worden. Nu was ik dat toch al niet van plan, maar ik denk dat het heel erg van persoon tot persoon verschilt en misschien ook wel van gyn tot gyn.

Groetjes Danielle

Hallo
Ik heb in 2005 een spoedkeizersnee gehad bij mijn zoon en mijn dochter is van februari 2008 en die is ook via een geplande keizersnee gekomen.De gynecaloog stond de volgende dag aan mijn bed en zei tegen mij als ik nou weer zwanger zou worden word het gelijk met 39 weken gehaald omdat ik dan teveel risico loop want ik heb nou een dunne baarmoederwand. Ik kies dan toch voor mijn gezondheid ik heb een mooi zoon en dochter. Ik zou zeggen informeer bij je gynecaloog die weet jou situatie het beste of eventueel huisarts als het goed is krijgt die ook alle informatie over je laatste bevalling.
Ik zou zeggen succes en een tweede geplande keizersnee is mij reuze meegevallen
groetjes lisette

hee meis

hm wat een enge verhalen bah,maarja mij is er ook heel weinig over verteld,ben zelf in maart bevallen met een spoedkeizersnee,en nu zijn we bezig   voor ons 2e kindje
heb 6maanden netjes gewacht.
ook zeiden ze tegen mij dat de 2e niet perse een keizersnee hoefde te worden,caithyn was gewoon veel te groot voor mij 4395gram en 54cm
ik hoop dat ik wel een keer een normale bevalling mag krijgen

waar ik wel bang voor ben,is hoe mijn buik zal gaan worden ik heb nu nog steeds een buikje en onder hangerig zal dit alleeen maar erger worden of trekt het weg hoe is dat bij jullie gegaan?/???

succes

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Terug
Bovenaan