Zwanger na maagverkleining

Hi Dames,

Ik heb recent een maagverkleining gehad. Ik was benieuwd of er hier dames zijn die binnen de 1,5 jaar na maagverkleining zwanger zijn geworden en hoe dat is verlopen.

In bovenstaand topic zijn al eens wat ervaringen gedeeld. Gezien het al wat ouder is, is het waarschijnlijk niet meer nuttig daarop te reageren, maar daar staan alvast wat ervaringen.

Zelf heb ik geen ervaring met een maagverkleining. Wel klachten gehad die verdacht veel overeenkomsten vertoonden met dumping. Wanneer je daar last van hebt, hele kleine hoeveelheden eten, en er rekening mee houden, dat je niks kan vlak na het eten.

Leg het vooral ook voor aan je verloskundige en je huisarts.
Ik kreeg bij mijn huisarts, andere nuttige tips dan bij de verloskundige. (Geen tegenstrijdige, maar aanvullende.)

Voorzover ik op internet kan vinden, is het van belang na een maagverkleining, te wachten tot je gewicht stabiel is, om diverse redenen.
Als je gewicht nog niet stabiel is, zou ik zo snel mogelijk bloed laten prikken op vitamine gebrek, voor een betrouwbaar beeld kan dit het beste voor je zelf aan supplementen begint. Dat kan via de huisarts of de verloskundige.

Terug
Bovenaan