Zwanger na menstruatie of toch een miskraam

<p>Hallo allemaal,</p><p>Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats, maar wil graag mijn onzekerheid delen. Ik weet dat ik een korte luteale fase heb van ongeveer 7, 8 dagen. Nu ben ik hier in 2018 probleemloos zwanger mee geworden. De zwangerschap is gelukkig goed verlopen. Nu hebben we de keuze gemaakt om te gaan voor hopelijk een 2e kindje. Ik maak gebruik van ovulatie testen, dus weet wanneer mijn eisprong  is. 15 december was ik ongesteld en 14 januari. Cyclus van ongeveer 30/31 dagen (7 dagen menstruatie). </p><p>Nu had ik afgelopen week een paar keer minimaal wat roze/lichtrode afscheiding. Dit is niet gebruikelijk na mijn menstruatie. Daarbij zweet ik in de nacht veel, dus ik kreeg twijfels. Een zwangerschap lijkt niet logisch, maar heb vandaag toch een test gedaan. Deze was duidelijk positief.</p><p>Ik vraag me nu dus af of ik dan een miskraam heb gehad ipv een menstruatie of dat er ergens toch de mogelijkheid bestaat dat ik toch zwanger ben. De verloskundige gaf aan volgende week weer te testen, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.</p><p>Vind deze onzekerheid heel rot, dus vandaar dat ik mijn verhaal wilde delen.</p>

Hallo,

Ik had 14 tot 18 december een menstruatie 
Toen 30 tot 2 januari weer een menstruatie.
16 januari positief getest. Ik heb het er met mijn verloskundige over gehad en die zei dat de test niet zo snel positief zou kunnen zijn dus dat de laatste bloeding best wel eens een heftige ovulatie bloeding geweest had kunnen zijn. Over 2 weken heb ik mijn 8 weken echo.
Verder geen bloedingen meer gehad en ik voel me ook hartstikke zwanger. 
Het zou zomaar kunnen dat het bij jou ook om een ovulatie bloeding gaat. Of misschien een vroege innestelingsbloeding? 

Dankjewel voor jullie reacties. Fijn om reacties te lezen. Had eergisteren in de ochtend weer bloedverlies met een stolsel naar mijn idee. Verder geen krampen. Dus mijn twijfel wordt steeds groter. Ik wacht een volgende test even af. 
En pluisje succes!!

Verloskundige gaf aan dat ik nog een week moest wachten. Als de zwangerschapstest dan nog positief is, dan wilde ze verder kijken middels een echo. Wil morgen toch nog een keer testen.

Terug
Bovenaan