Zwanger na mirena spiraal

elissip

New member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier dus stel me graag even voor. Ik ben Melissa 24 jaar en heb inmiddel 7 1/2 jaar een relatie met mijn vriend van 28 jaar. Ik werk met kinderen van 0t/m 4 jaar en heb zelf nog geen kinderen. Nu willen we dus voor onze eerste kindje gaan.

1 mei 2016 heb ik mijn mirena spiraal laten zetten. De eerste 2 maanden had ik 2 doorbraakbloedingen maar de voor de rest werd ik niet meer ongesteld. 12 juni 2017 ( afgelopen maandag) heb ik hem eruit laten halen. Gelijk na het uithalen had ik wat bloedverlies (geen echte ongesteldheid). Gisteravond werd ik wel ongesteld. Nu wachten we dus tot dat over is en dan kunnen we gaan proberen.

Hoelang duurde de eerste ongesteldheid bij jullie?

Hoe snel waren jullie zwanger na het verwijderen van de mirena spiraal?

Hoelang heb je de spiraal gehad?



Alvast bedankt en voor diegene die nog niet zwanger zijn wens ik veel succes en diegene die al wel zwanger zijn wens ik een goede zwangerschap toe!

 
Hi Melissa,

Na een spiraaltje ben je gelijk volledig vruchtbaar. Ik heb nu 2 zoontjes, beiden na een periode Mirena te hebben gebruikt. De eerste keer na 4 jaar Mirena ben ik niet ongesteld geworden, maar was ik gelijk zwanger. De tweede keer was ik na 2 maanden zwanger. Toen had het spiraaltje er 3 jaar gezeten. Mijn cyclus kwam ook gelijk met mooie regelmaat op gang (28 dagen). Ik ben wel wat ouder dan jij (nu 38 jaar), maar zelfs bij mij werkte alles gelijk.

Het kan dus heel snel gaan ;-). Succes!!

Liefs Anna
 
Hoi Anna,

Bedankt voor je reactie.

Wat heb jij een mooie Cyclus. Perfect 28 dagen. Ben je nu zwanger van de derde of ben je op deze site vanwege je 2 zoontjes?

Fijn dat het bij jou 2x gelukt is. Ik hoop dat het bij mij ook snel mag gebeuren.

Liefs,

Melissa
 
Hi Melissa,

Mijn jongste zoontje is 8 weken geleden geboren en blijf nog een beetje hangen op dit forum na de zwangerschap ; -). Wij hadden een onderwerp "Uitgerekend in april". Erg leuk om met andere vrouwen naar de datum toe te leven.

Wij hebben inderdaad heel veel geluk gehad met onze vruchtbaarheid en mijn cyclus.

Succes en hopelijk kun jij snel je aansluiten bij zo'n zwanger-zijn-groepje.

Liefs Anna
 
<p style="text-align: left;">Hoi Melissa,</p>
<p style="text-align: left;">Ik heb 7 juni spiraaltje eruit laten halen. Ik had hem toen een half jaar. Ik heb de 2 dagen erna een lichte bloeding gehad en verder niks meer dus ik hoop dat de cyclus alweer op gang is gekomen en ik dit moment meteen als ronde 1 kan beschouwen en hoop mijn eisprong al gehad te hebben, maar dat weten we niet :) voor ons is het nu ook afwachten of ik kwaaltjes ga krijgen of niet.. of misschien toch over een paar weken ongesteld word.</p>
<p style="text-align: left;">Ik mis nog steeds mijn zwangere buik van de eerste keer :)</p>
 
Hi ik had de mirena paar dagen gehad in augustus, daarna heb ik hem laten weghalen, werd er heel emotioneel van ook door mijn ex en daar wou ik niet aan denken. Maar goed met mijn huidige vriend ben ik 10 maanden mee bezig en nog steeds niet zwanger
 
<p>Hi Melissa,</p><p>Ik heb mijn spiraal er vorig jaar in September uit laten halen. Mijn menstruatie is vervolgens 3 weken later gekomen. 3 hele lichte dagen. Daarna had ik een cyclus tussen 27-30 dagen.</p><p> </p><p>Mijn man wilde nog niet meteen beginnen. In November was hij er wel klaar voor. Het heeft uiteindelijk 7 rondes geduurd voordat het raak was.</p><p> </p><p>Ik ben nu 6 weken en 4 dagen zwanger. </p>
 
<p>Spiraaltje in augustus 2015 eruit. Had meteen een mooie regelmatige cyclus, beter dan voorheen. Mijn cyclus was direct weer mrt de klok gelijk: 26-27 dagen. </p><p>Uiteindelijk bleek in jan 2017 dat mn vriend verminderd vruchtbaar is en ik ben nu zwanger na de eerst poging icsi! Na je spiraaltje zou je direct weer vruchtbaar moeten zijn. Omdat je cyclus gewoon door is gegaan, hoeft die niet op gang te komen, zoals bij de pil. Veel succes met zwanger worden! </p>
 
Terug
Bovenaan