Zwanger na miskraam en weer pijn in mijn buik

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben nu 5 weken zwanger. Eind september vorig jaar heb ik helaas een miskraam gehad bij 7,5 week en ben op 3 oktober gecuretteerd. Sinds een kleine week weet ik dat dus weer zwanger ben, hoewel ik er heel blij mee ben wordt ik overspoeld door angst....angst voor een nieuwe miskraam! Vannacht heb ik zeker een uur lang buikkrampen gehad ik had echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden, ik had mijn man wakker gemaakt omdat ik in paniek raakte en die schrok zich natuurlijk weer helemaal te pletter. Ik heb tot op heden nog geen bloedverlies en dat had ik bij mijn eerste miskraam al vrij snel toen had ik zaterdag's het gevoel dat ik ongesteld moest worden en ik verloor die maandag daarop bloed en dat werd met de dag steeds meer. Door die pijn ben ik zo bang dat ik weer een miskraam ga krijgen en ik moet wachten tot 20 maart a.s. dan krijg ik de eerste echo dus dat duurt nog 2 weken. Heeft iemand hier ervaring mee en is de zwangerschap goed verlopen of is dit weer een voorteken van een miskraam? Ik hoop op wat reacties want het zit me echt niet lekker.

Liefs,

Puk

Lieve Puk,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Die krampen kunnen ook heel goed bij het zwanger zijn horen. Ik ben nu voor de vierde keer zwanger. 2 daarvan zijn misgegaan. Maar bij iedere zwangerschap heb ik buikpijn gehad.(zelfs ook bloedverlies gehad bij 3 zwangerschappen)  In het begin echt van die ongikrampen. Later zelfs ook wel eens ergere krampen. Dit kwam door het oprekken van de baarmoeder en de banden. Het is dus een heel normaal verschijnsel. Bij mij werd het met een week of 14 minder.
Uit ervaring weet ik dus dat het moeilijk is om te genieten van je zwangerschap, nadat je een miskraam gehad hebt. Maar probeer het toch! Na iedere miskraam heb ik een goede zwangerschap! (ben nu 24 weken zwanger van de tweede) En het begin is erg onzeker. Maar na de (vroege) echo gaat het echt beter. Als je een kloppend hartje gezien hebt kun je het beter geloven. Als je de kleine iedere dag voelt helemaal.

Ik wens je een heel fijne zwangerschap!
Groetjes, Kat

Hoi Kat,

Bedankt voor je lieve reactie, jouw verhaal geeft me weer een beetje moed! Het is inderdaad een erg onzekere periode en ik vind het ook zeker niet makkelijk. De ene dag heb ik er  meer vertrouwen in dan de andere en mijn man wordt helemaal gek van mijn moodswings die waarschijnlijk deels door de hormonen komen maar merendeels door de angst. Het zijn idd een beetje menstruatieachtige krampen maar de pijn in mijn borsten blijft en de ochtendmisselijkheid ook, bij mijn eerste miskraam verdwenen de klachten en kwam al vrij snel helderrood bloed toen wist ik meteen dat het foute boel was en met de echo werd het helaas bevestigd. Over twee weken (20 maart a.s.) krijg ik een echo en ik zie er als een berg tegenop maar we moeten de moed erin houden. Ik probeer me nu maar een beetje rustig te houden en wat leuke dingen te doen voor de afleiding verder duim ik dat het nu goed blijft gaan dat is enige wat ik kan doen op dit moment.

Liefs,

Puk

Terug
Bovenaan