zwanger na miskraam, nu erg onzeker!

Hoi allemaal,

sinds afgelopen maandag weet ik dat ik weer zwanger ben.
Super blij ermee, omdat ik in de zomer een miskraam heb gehad.
DIt was allemaal zo heftig, in Italie helemaal leeg gebloed, maar vruchtje kwam niet mee, dus naar NL gegaan voor curretage.
Het was trouwens een leeg vruchtzakje, een windei.

Nu ben ik zo bang dat het weer niet goed is....heb 31 december de eerste echo.
Dat vonden ze al vroeg bij de VK, maar ik word gek van het wachten!

Zijn er nog andere meiden die een miskraam hebben gehad?
En daarna een goede zwangerschap? Ik kan wel wat positieve verhalen gebruiken!
En ik heb trouwens ook vaak buikpijn, een soort steken, hebben daar meer last van???

liefs Inge

Hallo Inge,

Van harte gefeliciteerd met je zwangersschap! Ik begrijp je helemaal, ik ben ook zwanger nu 7 weken en heb ik maart een miskraam gehad. Ben ook ontzettend onzeker, volgende week de eerste controle en als dat goed is kan ik me wat beter voelen denk ik. Die krampen en steken horen er gewoon bij, het schijnt een teken te zijn dat je baarmoeder aan het groeien en veranderen is. Ik heb het ook nog steeds, maar denk zolang er geen bloed bij komt is het goed. Ik moet wel zeggen dat ik me nu meer zwanger voel als de vorige keer dus ik heb wel meer goede hoop maar het blijft spannend. Meid, nog even sterkte de komende periode en probeer gewoon van het positieve uit te gaan!
Liefs, Amber

Hoi Inge,

Ik heb een mk in oktober gehad en nu net 4 weken zwanger. Zit nog maar op een klein roze wolkje, omdat ik net als jou voorzichtig ben. Je weet nu dat je zwanger kan worden, de vraag is alleen nog, of het allemaal goed gaat. Probeer er zelf niet veel aan te denken. Wil het ook heel stil houden. Misschien dat ik het mijn schoonzusje vertel en ik heb het aan 1 collega vertelt. Moest het gewoon kwijt. Voor de rest concentreer ik mij op de 12 wk. Hoop zo dat alles goed gaat. Positief blijven denken, is de sleutel.

Ik heb ook veel steken ed. Is echt van je baarmoeder, had ik de eerste keer ook. Heeft mijn schoonzusje ook gehad (is nu 24wk). Dus dat hoort erbij. Als je geen krampen (lang tijd) krijgt of bloedverlies zit je wel goed, denk ik.

Bij mijn mk voelde ik niks. Op de 12wk echo was te zien dat het vruchtje met 10wk al was overleden. Hadden ook een 10wk echo gehad en toen was het nog goed. Dus ik voel liever vanalles, betekent voor mij dat het goed is.

Succes en geniet ervan.

Liefs Yvonne

Hallo meiden.
Ik weet nu sinds een week ook dat ik weer zwanger ben.Heb in jan en in aug een miskraam gehad. Dus dit jaar al 3 x zwanger maar nog steeds met lege handen. Ben net als jullie heel onzeker, maar probeer 't niet te zijn. Hoop ik is 't deze keer wel goed. Ik heb nog geen idee hoe ver ik ben. In jan heb ik de eerste echo.Heb ook weleens steekjes en krampjes, maar ik merk dat ik toch wel nuchterder ben geworden. Zo van : we zien 't allemaal wel. eigenlijk ben ik heel bang voor die eerste echo. Wordt er straks weer gezegd dat er geen hartje is. Maar ik moet net als jullie positief blijven. En wie weet is drie maal scheepsrecht. Toch?
Liefs, Yvette

Hoi Inge,

Ik begrijp je gevoel helemaal ik heb ook een mk gehad en ben nu 18 weken zwanger.
Ik heb de eerste 12 weken echt omgekeken, ze duurde voor mijn gevoel zo lang.
Maar ik heb nu nog steeds vaker dat ik onzeker ben en steeds als ik iets voel ga ik twijfelen ik denk dat je dit na een mk altijd zult blijven houden.
Maar probeer toch positief te denken. Het beste is inderdaad om toch even te wachten met de echo anders heb je nog geen zekerheid.
Ik heb met 8,5 week de eerste echo gehad en mocht van de vk met 10,5 week nog een terugkomen, gewoon aangeven dat je onzeker bent aan je vk.

Succes ermee.
Groetjes

Hoi Inge,

Ik heb vorig jaar december en in januari een miskraam gehad en ben nu al weer 25 weken zwanger!   Een miskraam is echt niet leuk, maar het zegt helemaal niks over een volgende zwangerschap.
En die steken kunnen al heel goed steken zijn die je voelt i.v.m. het oprekken van je baarmoeder, de banden waar de baarmoeder aan vast zit zeg maar.

Hopelijk krijg je een goede zwangerschap en een gezond kindje!

groetjes Mariska

Hey allemaal,

wat heerlijk dat jullie allemaal zwanger zijn na een miskraam.
Fijn om positieve verhalen te horen!!!

Zelf ben ik nu 5 weken zwanger, voel me opzich prima, wel een beetje moe en af en toe wat lichte misselijkheid. En dan die steken af en toe, maar aan jullie reacties te lezen ben ik niet de enige. Ik ga ook positief denken, dat mijn baarmoeder groeit en dat dit een goed teken is!

Ik ben echt zo benieuwd naar de eerste echo, dan ben ik ruim 8 weken en hoop ik wat leven te zien! Dan kan het twee kanten op.....oud&nieuw  mezelf bezatten met champi of met jip en janneke bubbels....ik hoop het laatste!

Zitten jullie trouwens veel op dit forum? Ik heb bij het onderdeel zwanger worden na een miskraam wel wat gelezen, maar nooit echt actief geweest!
Misschien toch wel leuk om te doen!

liefs Inge

Hoi Inge,

Gewoon uitgaan van het positieve en ik hoop voor je dat het jip en janneke bubbels worden!
Ik zit trouwens sinds september 2006 op het mei 2007 uitgerekend forum, dat is nu 0-1 jaar, zomer 2007 forum. En het is heel erg leuk, we zijn enorm actief daar.
En ik zit nu ook op het zwanger maart2009 forum waar ik ook heel gezellig kan kletsen.
Hopelijk kom je straks ook op een leuk zwanger forum gedeelte terecht waar je ervaringen kunt delen met mensen die in dezelfde maand als jij uitgerekend zijn. Is zo ontzettend leuk, gezellig en niet te vergeten veel ervaringen delen.

groetjes Maris

Terug
Bovenaan