zwanger na miskraam nu zo enorm moe

Hoi daar,
Heb me nu voor het eerst aangemeld, misschien toch wel fijn om met andere mijn zorgen te delen, ben nu voor de tweede keer zwanger, nu 6,5 weken, de eerste keer was in de tiende week mis gegaan, vandaar dat ik het nu allemaal wel spannend vind.
Ben dit keer echt enorm moe, heb afgelpen week al een dag vrij moeten nemen om bij te tanken, en moet mijn angenda echt aanpassen en middagdutjes inplannen, gaat dit echt drie volle maanden duren, pffffff, maar ik heb het er voor over hoor, vind het alleen een enorme omschakeling van zo'n actief leventje naar die rust, denk dat mensen ook door hebben dat er iets is, terwijl ik de meeste pas na drie maanden wil vertellen dat ik zwanger ben.
eergisteren een druppel bloedverlies, dat is wel meteen schrikken en het is pittig om niet in die angst te duiken maar vertrouwen te blijven hebben, ik krijg gelukkig op 1 april (geen grapje) de eerste echo al.
Nou als iemand nog tips heeft om met de vermoeidheid om te gaan of gewoon wil reageren dan hoor ik het wel,
liefs van okidokie

Hoi!

Ja, vervelend die vermoeidheid. Ik heb er bij allebei mijn zwangerschappen (dit is mijn tweede kindje) erg last van gehad. Bij de eerste tot een week of 14 en nu blijft het uberhaupt hangen, omdat ik niet echt kan rusten met een kleine die rondrent.

Ik schakel momenteel wat extra hulp in van opa's en oma's en omdat het nu al wat zwaarder begint te worden laat ik meneer Heijn mijn boodschapjes thuisbezorgen. Ik woon in een grachtenpand en moet al een hele hoge, stijle trap op om in mijn woonkamer / keuken te komen. En dan met een peuter op je arm valt het niet meer om je weekendboodschappen boven te krijgen. Dus nu wordt dat voor me gedaan.

Over het algemeen voel ik rond half 9 's avonds eigenlijk de vermoeidheid al weer inkicken, maar meestal gaan wij rond tien uur naar bed, zo ongezellig om zo vroeg naar bed te gaan. Overdag slaapt mijn dochter een uurtje van 11 tot 12 en dan wil ik ook nog wel eens even gaan zitten.

Het is allemaal een beetje behelpen, maar zwanger zijn kost nu eenmaal enorm veel energie. Grote kans dat het bij jou over een paar weken wel weer een stuk makkelijker gaat.

Groetjes, Marisa

Wellicht een goed teken dat je zo moe bent! Je lichaam is hard bezig om een mini mensje te bouwen in je. Mijn eerste zw.schap eindigde in een mk na 8 wk. Ik had toen ook nergens last van. Bij de tweede keer was ik ook zoo moe, ik wilde ook het liefs na 8 uur naar bed :) En die ging dus goed!

Zie het als een positief teken en heb vertrouwen in je kindje binnenin. Veel succes meid!

Groet, Marijne

Terug
Bovenaan