Zwanger na miskraam, toch ineens bang

<p>Hallo lieve mensen,</p><p>Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben. En ik voel me heel erg goed. We zijn in totaal 10 maanden bezig geweest en na 3 maanden was ik zwanger, wat een miskraam werd. Nu dus eindelijk weer! Maar ik merk dat ik soms toch zenuwachtig word door de miskraam.</p><p>Daarom deze hele domme vraag: je kunt niet zomaar een miskraam krijgen, zonder bloed, of zonder iets te voelen, toch? </p><p>In tegenstelling tot toen ik een miskraam kreeg, voel ik me nu namelijk super. Mijn temperatuur is top, mijn mood is geweldig, ik heb enkel een paar minidrupjes innestelingsbloed gehad op de juiste tijd en nadat ik 2 dagen buikpijn had. Mijn borsten zijn nog niet mega gevoelig en het enige wat ik vooral heb, is elke dag wel misselijkheid, opvliegers, obstipatie en moe.</p><p>Toen ik de miskraam had, was ik in de innestelingsweek al de hele week ziek, al vrij snel begon de roze afscheiding en dat was op dag 1 al meer dan wat ik nu had, en dat bleef aanhouden en werd uiteindelijk veel, rood, en een miskraam. Ik had toen hele zere borsten en veeel rugpijn vanaf het begin. Ik voelde me toen intens zwanger, en nu juist niet zo erg. Het is zo raar, maar ook goed denk ik, dat de zwangerschap van nu totaal anders voelt. Toen was mijn lijf steeds in paniek, ik huilde veel en was continue down en in de stress, alsof ik het wist. Nu is mijn lijf rustig, en ik probeer erop te vertrouwen.</p><p>Nu merk ik toch dat ik een klein beetje bang ben dat het weer fout gaat. Maar dat kan niet zomaar, toch, dat mijn test ineens negatief is, zonder dat ik iets heb gevoeld of iets van bloed heb gezien? Sorry voor deze domme vraag. Thanks alvast.</p>
 
Hoi! Iedere zwangerschap is helemaal anders dus het is lastig om ze te vergelijken. Ik herken je verhaal wel en deed hetzelfde na mijn miskraam. Ben inmiddels wel 25 weken zwanger zonder problemen. Weet dat de kans dat nu alles helemaal goed is veel groter is dan de kans dat je weer een miskraam krijgt. Kortom: gefeliciteerd en hopelijk kun je er van genieten!
 
Hey 
In 2 jaar tijd heb ik 3 verschillende miskramen gekregen, 1 ste keer bloedverlies aan 6weken , 2 de keer was hartje gestopt met kloppen zonder bloed verlies ( was partiële mola zwangerschap)
en 3 de keer ook met bloedverlies. 


Nu zwanger van ons eerste kindje 9weken5dagen. Ik had aan 5weken wel een bloeding en dan moest ik platte rust doen.. Angst blijft.. ik zou elke dag naar gynaecoloog willen gaan voor mijn schrik.. 
 
 
 
[quote quote=10521293]Hoi! Iedere zwangerschap is helemaal anders dus het is lastig om ze te vergelijken. Ik herken je verhaal wel en deed hetzelfde na mijn miskraam. Ben inmiddels wel 25 weken zwanger zonder problemen. Weet dat de kans dat nu alles helemaal goed is veel groter is dan de kans dat je weer een miskraam krijgt. Kortom: gefeliciteerd en hopelijk kun je er van genieten![/quote]
Heel fijn om zo'n goed verhaal te horen. Gefeliciteerd!! En dankjewel. Ik ben nu weer ietsie verder en voel me eigenlijk nog steeds helemaal goed. Vooral veel honger en af en toe wat krampjes daardoor. Dus ik probeer er iets relaxter in te worden. Dankjewel :).
 
[quote quote=10521638]Hey In 2 jaar tijd heb ik 3 verschillende miskramen gekregen, 1 ste keer bloedverlies aan 6weken , 2 de keer was hartje gestopt met kloppen zonder bloed verlies ( was partiële mola zwangerschap) en 3 de keer ook met bloedverlies. Nu zwanger van ons eerste kindje 9weken5dagen. Ik had aan 5weken wel een bloeding en dan moest ik platte rust doen.. Angst blijft.. ik zou elke dag naar gynaecoloog willen gaan voor mijn schrik..[/quote]
Ach wat naar voor je! Dat lijkt me heel heftig, zeker ook dat je een keer een miskraam had zonder bloeding. Ik hoop echt dat deze keer lukt en je het kindje straks in je armen mag ontvangen! Ik probeer maar steeds naar mijn lijf te luisteren, omdat die heel rustig is. Het blijft ergens spannend. Heel veel succes in je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan