zwanger na miskraam vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi meiden ik heb even een vraagje aan de meiden die een miskraam hebben gehad.
hoe lang duurde het bij jullie voordat je cyclus weer op gang kwam? (en hoever was je dan zwanger totdat het misging).

en zijn er hier ook meiden die alweer zwanger zijn geraakt na een miskraam en hoe snel was dat dan.

bij mij is het afgelopen maand mis gegaan (hebben een aantal waarschijnljk wel meegelezen). ik heb 26jan een bloeding van 1 dag gehad met buikkramp en 1feb. 2,5 dag helder roodbloed gehad. we zijn nu bijna 3 weken verder en heb het idee dat ik gister een eisprong heb gehad (ik hou mijn temp. bij en die is zondag omhoog gegaan). vind het best al snel.

aan de ene kant hoop ik natuurlijk gewoon weer snel zwanger te zijn, maar aan de andere kant vind ik het eigenlijk ook best eng vraag me af of mijn lichaam er wel al aan toe is of hij al helemaal hersteld is.
nou we zullen wel zien, wat kan een mens toch onzeker zijn pffff
helpt toch wel het even van je afschrijven
alvast bedankt voor jullie reacties

Hoi, ik heb 26 jan mijn eerste curettage gehad ( 5 dagen ervoor ontdekt dat er geen hartje meer klopte bij 11 wk zonder bloedverlies) Toen 2 febr weer een curettage omdat ik bleef bloeden. Ik heb zelf het idee dat ik ook iets voor het weekend mijn eisprong heb gehad. Volgens mijn gyn. bij de meeste vrouwen 4 wk na de 1e curettage, dus 6 wk erna menstruatie. Het zou dus goed kunnen dat jou verhaal klopt. Mijn gyn zei, als je gelijk weer zwanger wordt is je lichaam er dus aan toe, maar het zal lichamelijk en geestelijk wel zwaar zijn na alles wat je hebt meegemaakt. Ik hoop ook weer gelijk zwanger te zijn, zal me in de verwerking van het verlies wel helpen.

Hey Las,

Ik heb in december de 1e miskraam gehad (5,5week). Na 31/32 dagen werd ik weer ongesteld, volgens mijn gebruikelijke cyclusduur.
(3 weken na de miskraam een zwangerschapstest gedaan om te kijken of het HCG wel uit mijn lichaam was).
Deze maand weer een positieve zwtest. In de 2e maand na mijn miskraam dus.
(helaas nu ook een miskraam maar dat even terzijde)

Je lichaam zorgt pas weer voor een eisprong wanneer het er aan toe is en volgens mij dus volledig hersteld is. Begrijp je onzekerheid heel goed.

succes met afwachten. Hoop op een positieve test voor je over +/- 14 dagen.

Veel liefs Lisette

Bij mij was het verschillend.
Bij de eerste mk was zou ik 9 wkn zijn geweest en ben ik gecurreteerd. Na 3 maanden, nadat het bloeden was gestopt (was wel 4 weken lang..) was ik weer zwanger. Was toen uitgerekend op de dag van de miskraam. Hoor je trouwens vaker, maar dat terzijde.
Nadat ik 2 mooie dochters heb gekregen gingen we voor een derde en toen weer 2 mk gekregen:
2e: ging mis met ong 10 weken. Was nl eerst al teruggezet met de termijn. Spontane miskraam.
Na 4 maanden weer zwanger, ook nu weer uitgerekend op de dag van de 2e mk. Maar ook nu ging het mis. Waarschijnlijk al zeer vroeg met 4 weken, aangezien er bij de echo van 7 wkn helemaal niets te zien was en ook geen krampen of stolsels had verloren.
Mijn cyclussen kwamen eigenlijk wel direct weer goed opgang en was na 28 dagen ongeveer weer ongesteld.
Toen weer in de 2e ronde zwanger en ben nu 24,5 week zwanger, uitgerekend in juni. Heerlijk.

Kortom, het is helaas gewoon afwachten.
Hopelijk ben je snel weer zwanger.

Bij de eerste miskraam bij 8 weken, was ik vrijwel meteen weer regelmatig ongesteld, helaas duurde het meer dan 1 jaar voordat ik weer zwanger werd. Ook deze eindigde in een miskraam rond 8 weken, ongeveer 15 maanden daarna weer zwanger geworden. Deze zwangerschap is goed verlopen en de 2 daarna ook. Helaas na ons 3e kindje, was het weer mis en heb afgelopen december een miskraam gehad met 7 weken. Daarna een cyclus van 28 dagen, daarna weer 35 dagen (wat bij mij normaal is). Echter vrees ik weer voor een herhaling van de eerste keren en dat het dus weer een eeuwigheid duurt. We gaan er gewoon voor!

Ik heb half november 2009 een miskraam gehad, ik werd zwanger in ronde 5! Bij 6 weken begon ik toch te bloeden. Precies 6 weken na de eerste dag van het bloeden werd ik weer ongesteld. dat was met de kerst dat weet ik nog goed. daarna werd ik gewoon weer regelmatig ongesteld... tussen de 28 en 32 dagen.
We hebben toen even 2 maanden rustig aangedaan... en daarna in februari er weer tegen aan. Ik was toen in ronde 3 alweer zwanger.
Dit ging goed!! we hebben nu een gezonde meid van 2 jaar rond lopen.

Ik ben nu opnieuw zwanger! In ronde 3 zwanger geraakt en tot nu toe (30 weken) gaat het goed.

Een miskraam kan je even enorm onzeker maken, maar vertrouw op je lichaam. Zodra het hcg hormoon weer uit je lichaam is, gaan de andere hormonen gewoon hun gang weer.

En de kans dat je snel weer zwanger bent is best groot... je lichaam kan iig zwanger raken!

ik heb een ma gehad in december na 10 weken zwangerschap. Mijn eerste ongesteldheid was na 5 weken (33 dagen).

gr.

Terug
Bovenaan