Zwanger na miskraam

<p>Ha, </p><p>begin juni heb ik een miskraam gehad na +/- 8 weken. Dit weten we niet exact, omdat ik onregelmatig ongesteld ben/was. De continuïteitsecho heb ik daarentegen nooit gehaald, maar mijn laatste menstruatie was eind maart. Dus echt heel wisselend allemaal. </p><p>Nu verlies ik dus sinds donderdag wat bloed. De kleur varieert van licht roze tot ‘oud bloed’ en is één enkele keer wat meer helder geweest. </p><p>Nu heeft de verloskundige mij verteld dat het langer kan duren voordat je cyclus weer op gang komt en deze is vaak wat heftiger dan je gewend bent, na een miskraam. Dus ik vraag mij af wat dit bloedverlies is. Ik heb namelijk nog nooit exact een 4 weken cyclus gehad en hierbij heb ik verder ook geen klachten. Geen pijnlijke borsten en geen buikpijn. Terwijl dit normaal goed aanwezig is. </p><p>Zijn er meer vrouwen die dit hebben gehad? Ik las wel dat een innestelingsbloeding hooguit 2 dagen duurt... dus lijkt mij niet dat ik weer zwanger ben. </p><p>Groetjes, </p>
 
hallo, 
Jou topic spreekt me gelijk aan wilde namelijk met meerdere mensen mijn ervaring delen. Ik heb een mk gehad midden april ik was toen 6 weken. 
Het heeft toen 3,5 week geduurd dat ik bloed met stolsels verloor tot half mei. eind mei begon ik toen weer bloed te verliezen, toen was ik erg geschrokken ik was bang dat me lichaam niet hersteld was en er nog steeds iets mis was. Achteraf was dat weer mijn 'reguliere' menstruatie, want ik ben nu 6 weken zwanger. 
Jou verhaal horende lijkt het me ook geen innesteling, eerder je eerste cyclus? als je het zeker wilt weten, zou je kunnen gaan temperaturen en ovulatietesten halen. ik heb zelf gekozen om dat niet te doen en de natuur zijn gang te laten gaan, en dat is nu wel gelukt!
Erg blij durf ik helaas nog niet te zijn, ik blijf maar die angst houden van zou het wel goed blijven gaan?? Ik ben bang dat dat gevoel zal blijven.
 
 
Hoi gebruiker,
wat vervelend zo een nare ervaring. Ik heb zelf ook 2 keer een mk gehad dus ik weet wat je doormaakt.
Je cyclus kan inderdaad een tijdje van slag af zijn maarrrr juist na een mk lijkt het wel of vrouwern extra vruchtbaar zijn, ik ken veel meiden die niet eens een cyclus hebben gehad en dus gelijk weer zwanger zijn geworden.
Hou het even in de gaten anders zou je toch over een dag of 12 even een testje kunnen doen.
in elk geval heel veel sterkte
 
Hoi,  Ik wil je graag een hart onder de riem steken. Wat vervelend dat je zwangerschap zo moest verlopen. Afgelopen februari heb ik zelf na 11 weken een zwangerschap moeten afbreken, omdat ons kindje gestopt was met groeien en het hartje niet meer klopte. Na de medicatie die ik toen heb gehad, ben ik best even van de kaart geweest en heb ik vier weken lang bloedverlies gehad. Daarna heb ik nog een keer (een paar weken later) een kleine bloeding gehad die ongesteldheid zou kunnen zijn. Omdat ik vrij onzeker was na alles, heb ik tussendoor bloed laten prikken of ik niet toch zwanger kon zijn en dat daar de bloedingen vandaan kwamen. Dat bleek bij mij op dat moment niet het geval. Ik heb de gynaecoloog gebeld om te vragen over het bloedverlies. Hij zei dat het niet echt kwaad kon en ik pas weer contact op hoefde te nemen als het 7 weken had geduurd. Vrij snel daarna is het vloeien gestopt en inmiddels ben ik al ruim 15 weken zwanger. Het kan dus ook best snel gaan. Mensen zeggen dat je er net te veel mee bezig moet zijn, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Toen het bloeden gestopt was, heb ik ovulatietesten gebruikt om weer meer op mezelf te kunnen vertrouwen. Voor mij had dat een positieve uitwerking, hoewel mijn man zich juist meer 'verplicht' voelde om te presteren toen de test positief was. Het is voor iedereen dus heel erg persoonlijk. Bedenk vooral wat voor jou/jullie het beste is. Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel opnieuw in verwachting mag raken. 
 
Terug
Bovenaan