Zwanger na miskraam

<p>Hoi mensen. Na lang overwegen toch besloten om mee te praten.</p><p>Ik heb eind augustus een miskraam gehad na 8.5 week. </p><p>Ben nu weer zwanger Maar hoelang weet ik niet precies. Waarschijnlijk 4 a 5 weken omdat ik 2 dikke positieve testen heb. (Maandag nog een lichte streep nu 2x super donker ).</p><p>Wil nu niet meer testen maar kan echt niet genieten van de zwangerschap omdat ik super angstig ben. Heb niet super veel last van kwaaltjes maar ze zijn er wel. </p><p>Ik hoop dat jullie mij wat kunnen steunen. 26 nov als het goed is eerste echo!</p>

Gefeliciteerd, wat fijn dat het weer gelukt is! :) ik herken je ongerustheid. Helaas is er niet zoveel aan te doen behalve afwachten en goede moed houden.
Ik heb vorig jaar 2 mk gehad achter elkaar. Daarna heb ik lange tijd niet opnieuw durven proberen. Afgelopen mei besloten we er toch weer voor te gaan en dit keer met succes. Inmiddels 28,5 week zwanger en alles gaat goed :) 
Blijf goede moed houden. Die eerste paar weken zijn gewoon echt spannend. Toen ik het hartje op de echo zag was ik pas opgelucht. Daarna heb ik een doppler gekocht, dan kun je zelf thuis af en toe naar het hartje luisteren. Ik deed dat zelf 1 keer per week omdat niet duidelijk is of het helemaal veilig is, maar goed, daar zijn de meningen sterk over verdeeld. Het apparaat is veel minder sterk dan bij de verloskundige dus ik maakte me daar niet zo druk om maar voor de zekerheid gebruikte ik het alleen in momenten van erge onzekerheid. Gaf mij echt veel geruststelling!
Heel veel succes komende tijd en probeer te genieten van het mooie nieuws! ?

Hoi Kay,
Wat spannend! Ik heb in juli een mk gehad na 6weken, en nu bijna 10 weken zwanger.
Snap je angsten. Had ik ook. Ik durfde ook niet gelijk verloskundige te bellen voor afspraak. (Wat als ik weer moet afbellen)
Maar voor ons gelukkig goed nieuws en afgelopen dinsdag eerste echo gehad en het hartje gehoord. 
Succes en hoop natuurlijk dat het goed mag blijven gaan bij jullie!!

Dat kan normaal zijn! Heb ik deze zwangerschap in het begin ook heel erg gehad. Zo erg dat ze even dachten dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had maar gelukkig was het alleen obstipatie  ;) 
Veel sterkte met wachten en hopelijk kunnen jullie straks opgelucht ademhalen bij de echo!

Hoi KayP,
Heel normaal om zo angstig te zijn. Je hebt toch een nare ervaring achter de rug.
Ik heb in mei een missed abortion gehad met 8 weken. Niets van gemerkt alleen bij de eerste echo geen hartactie te vinden. Op dit moment ben ik 10 weken zwanger en vind het ook vreselijk spannend. Ik heb een hele lieve vk en mocht al snel langs komen. Heb nu 5 goede echo's achter de rug maar ben nog steeds niet helemaal rustig. 
Het enige wat we kunnen is het toch proberen los te laten en te vertrouwen op ons lichaam. Hoe moeilijk dat ook is. 
Sterkte met wachten en hoop voor jullie op een prachtige echo. 
Liefs 

Hoi Esther! 
Mijn miskraam was inderdaad ook een missed abortion. Kwam ik achter in Duitsland op vakantie. Helaas. 
Echt een nare ervaring kun je wel zeggen. 
Bedankt voor je lieve berichtje. We hopen dat alles goed komt. 

Terug
Bovenaan