Zwanger na miskraam

<p style="text-align: left;">Hoi meiden,</p><p>1 februari ben ik met 7 weken het vruchtje verloren, in de dagen ervoor was het bloedverlies al begonnen en tijdens de echo zou het met 5 weken al gestopt zijn te groeien. Wat een inmens verdriet! Na bijna 1,5 jaar zwanger proberen te raken was het gelukt en mocht het toch niet zijn.</p><p> </p><p>14 dagen na de 'mini bevalling' (welke ik overigens erg heftig vond met weeën etc) had ik mijn eisprong weer. Zo mooi en blij dat mijn lichaam gelijk weer klaar was voor een nieuwe zwangerschap. </p><p> </p><p>2 dagen voor mijn nod teste ik licht positief, dacht dat het vast nog een restje zou zijn van mijn miskraam. Test op nod was ook erg licht, 2 dagen verder al wat donker en nu 4 dagen gewacht en na een donkere streep een clearblue test gehaald en 2-3 weken zwanger!!! Officieel vandaag 5 weken.</p><p>Ik ben ergens zo blij, maar durf dit ook weer niet goed te zijn.. een hele grote angst dat dit ook weer misgaat. Ik blijf mezelf voorhouden dat de kans veel groter is dat het nu wel goedgaat, maar toch. </p><p>Zijn er andere mama's met tips? Met 6w en 5d mogen we al voor een eerste echo, daar ben ik heel blij mee. Maar dit duurt nog 11 dagen ? en wat als.... </p><p> </p><p>Liefs, jess</p>

Ik denk niet dat hier passende woorden en adviezen voor zijn... Opmerkingen als, de moed hoog houden etc dekken de lading toch niet helemaal,  weet ik...

Ik ga gewoon duimen voor jullie dat alles goed mag gaan

Probeer vooral niet ieder kwaaltje te ontleden! Wat je wel kan doen is eventueel met de arts afspreken om bv om de zoveel tijd het hcg te prikken on te kijken of het stews goed verdubbeld. Dit geeft mij een enorme rust. Zelf voor de eerste keer zwanger maar vind de uitslagen van men hcg wel erg geruststellend (ze dachten eerst aan een bbz maar bleek gwn nog te vroeg om iets te zien) 

Bedankt voor jullie lieve berichten en tips!
En ook heel fijn om te lezen dat het dus wel goed kan gaan, ook al raak je direct weer in verwachting :)
Gefeliciteerd KayP!!

Blijft heel spannend, hopen dat alles goed gaat verlopen :)

Goedemorgen Jesca, 

Wat ontzettend herkenbaar, ik ben inmiddels mama van een meisje van 16 maand, in januari wilden we er weer voor gaan, bleek gelijk zwanger helaas kreeg ik een miskraam met 4 week en 2 dagen. 2 week later bleek ik net als jij weer in mijn vruchtbare periode te zitten  2 week daarop bleek ik weer zwanger heel onwerkelijk inmiddels 5 week en 5 dagen nu, elke dag erbij dat goed gaat geeft me weer hoop. Heb komende woensdag eerste echo dan ben ik 6 week en 2 dagen, erg spannend. Hoop voor je dat alles goed mag gaan. Veel liefs Lisanne 

Terug
Bovenaan