<p>Hoi hoi, </p><p>Ik heb 2.5 jaar geleden een miskraam gehad (dat was mijn eerste zwangerschap) en daarna heeft het meer dan 2 jaar geduurd voor ik weer zwanger werd. Maar nu is het dan zover, ik ben 6 weken zwanger. De eerste keer waren we dolblij en hebben het ook meteen aan een aantal mensen verteld. Helaas bleek bij de eerste echo al dat het kindje niet goed groeide en er geen hartje te horen was. Daar gaat je roze wolk. Deze keer heb ik 3 testen gedaan voor ik het geloofde. En uiteindelijk hebben we nog steeds geen blij moment gehad. Mijn vriend en ik zitten allebei in een soort van ontkenningsfase lijkt het wel. Het voelt een beetje als die periode tussen je eisprong en menstruatie. Je weet dat de mogelijkheid er is dat je zwanger bent, maar wilt hier niet teveel op hopen omdat de tegenslag dan minder hard aankomt (denk je). We hebben allebei de mentaliteit 'eerst de echo maar afwachten om te zien of het nu wel goed gaat'. Deze keer willen we het ook pas na 13 weken aan mensen vertellen, ook een beetje omdat we bang zijn dat we het dan weer fout gaat (klinkt stom, maar soms ga je heel irrationeel denken). Aan de ene kant is dit een soort zelfbescherming (niet dat de klap dan niet hard aankomt als het weer fout is) aan de andere kant baal ik ook wel dat ik niet blij durf te zijn. Sinds gisteren is de misselijkheid begonnen. Bij mijn eerste zwangerschap was ik zo misselijk dat ik wel 15, 20 keer per dag boven de wc hing. Nu is het gewoon zo'n zeurende misselijkheid en heb ik meer afkeer van bepaald eten dan dat ik echt moet overgeven. Voor mij voelt het dan ook of ik niet echt zwanger ben, omdat ik niet zo misselijk ben als de eerste keer. </p><p>Hoe zijn jullie ervaringen met zwanger zijn na een miskraam? Is het normaal dat ik me nu ook anders voel dan de eerste keer dat ik zwanger was? Ik heb veel minder kwaaltjes nog, terwijl die toen bij 4 weken al begonnen. </p><p>Ik ben het vertrouwen in m'n lichaam kwijt, door de miskraam en doordat het daarna maar niet lukte om zwanger te worden. Ik vind het moeilijk dat ik er met niemand over kan praten, dus vandaar dat ik hier maar een berichtje plaats. </p>