Zwanger na miskraam

<p>Hoi Dames,</p><p>In augustus heb ik een miskraam gehad, waar ik ontzettend verdrietig om ben. Bij de eerste echo (8 weken), kwamen wij erachter dat het vruchtzakje leeg was. Ik werd van mijn roze wolk afgeschopt.. Dat zag ik even niet aankomen. De miskraam werd opgewekt met medicijnen.</p><p>Nu, 3 maanden later ben ik opnieuw in verwachting. Ik heb één menstruatie gehad, dus het is eigenlijk heel snel. Begrijp me niet verkeerd, ik ben SUPER dankbaar. Maar ik durf niet blij te zijn. Ik ben zo ontzettend bang dat het weer niet goed is. </p><p>Bij de eerste zwangerschap deden mijn borsten heel zeer, waren opgezwollen, hard. En bij deze zwangerschap heb ik dat minder. Mijn borsten voelen nog steeds redelijk zacht aan en ze doen niet altijd zeer. Af en toe wat steken in mijn tepels, maar that’s it. Alles wat ik voel trek ik in twijfel, want voel ik dit wel echt? Gisteren voelde ik echt wel krampen onderin mijn buik, vandaag helemaal niks. Aan het begin van de middag waren mijn borsten veel gevoeliger dan ze nu zijn. </p><p>Ook blijven de streepjes op de zwangerschapstesten vaag..</p><p>Heeft iemand anders dezelfde ervaring? Ik heb het gevoel dat ik gek word.. :(</p>

Heel herkenbaar.
En het meest lastige is, dat je niks meer kan/ moet dan afwachten op de controle.

Ik heb in juni een miskraam gehad met 7+5 weken, ondertussen alweer 13 weken zwanger.
Nu pas merk ik dat ik wat meer kan ontspannen en genieten.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat je ondertussen al wat meer kunt genieten!
Precies, je kunt alleen maar wachten. Het voelt alsof de tijd stilstaat. Ik ben zo bang! Maar jouw berichtje geeft me goede hoop, dat het toch beter kan worden. Dankjewel!

Hoi, super herkenbaar! Ook een miskraam, 1 menstruatie en toen weer zwanger. Ik maakte mezelf bij mijn tweede zwangerschap echt helemaal gek van onzekerheid. Alle kwaaltjes bleef ik evalueren en deed steeds opnieuw zwangerschalstesten.. gek van onzekerheid belde ik ook de verloskundige toen een kwaaltje minder werd. De waarheid is… elke zwangerschap is anders en kwaaltjes blijken geen graadmeter voor een goede/slechte zwangerschap. Je kunt hier helaas echt niets uit afleiden. Je zult vertrouwen en geduld moeten hebben. De verloskundige zal je wel willen helpen met een vroege echo. Hopelijk stelt je dat dan wat gerust. Veel succes!
Ps: bij mij is het de tweede keer goed gegaan. Nu 16 weken zwanger :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Maar wat een moeilijke en onzekere periode, als je eenmaal een miskraam hebt gehad. Ik zou het eerste trimester om die onzekerheid graag overslaan (en ook wel een deel vanwege de misselijkheid). De ene dag ben je blij dat de kwaaltjes even iets minder zijn, maar wordt je daar weer onzeker van, en de andere dag zijn de kwaaltjes er volop en is dat weer lastig en vraag je je bovendien af of het deze keer wel ergens goed voor is. In mijn ervaring wordt het wel iets beter als je verder bent dan de verste keer dat het misging, maar ik zit nu ook pas op 7+3 en mijn laatste miskraam (zesde zwangerschap nu, en we hebben gelukkig al 1 kindje mogen verwelkomen) was het kindje doorgegroeid tot ruim 9 weken en kwamen we daar bij de termijnecho met ongeveer 11 weken achter. 

Misschien kan je je zorgen bespreken met de verloskundige en eventueel wat eerder of vaker voor een echo komen. Maar verder is het gewoon een lastige periode waar je gewoon doorheen moet om een kindje te kunnen krijgen. Heel veel sterkte, hopelijk zit het deze keer wel goed! 

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Je angst is heel herkenbaar. Ik heb zelf 3 miskramen gehad maar tussendoor ook 2 gezonde kindjes gekregen. Bij elke voldragen zwangerschap was ik ontzettend misselijk, ziek, spugen en noem maar op. Ik ben inmiddels 14 weken zwanger en heb kan deze zwangerschap niet meten met die anderen. Ik ben niet misselijk, heel af en toe een vlaagje. Mijn borsten zijn ook heel zacht. Soms doen ze pijn, soms helemaal niks. Zelfs een paar x bloedingen gehad maar alles is goed! Ik heb inmiddels wel 8x een echo gehad al. De eerste met 6 weken omdat ik toen al een bloeding had. Mijn vk is ontzettend begripvol en ook al is er maar een gaatje van 2 minuten, ik mag langskomen voor een echo! 

De eerste weken blijven spannend en zwaar en nog meer als je bekend bent met miskramen. Echt genieten ga je pas na de 12 weken ben ik bang. 
Hopelijk gaan die weken heel snel voorbij! En kan je lekker gaan genieten ❤️

Ik heb in december een miskraam gehad, ook na een menstruatie weer zwanger. Ik had precies hetzelfde, bleef onzeker of alles wel goed was en stelde me steeds een punt voor waarop die onzekerheid weg zou vallen (de 1e echo met 7 weken, de termijnecho, de 20wekenecho etc). Het punt is dat de onzekerheid steeds verplaatste. Vanaf het moment dat ik haar voelde bewegen gaf dat me wel wat geruststelling, maar ook toen bleef ik me zorgen maken. Inmiddels een meisje van twee weken in mijn armen.

Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt en je zorgen onterecht zijn.

Bedankt voor jullie berichtjes. Ondanks dat we allemaal iets heel verdrietigs hebben meegemaakt, is het toch fijn om jullie verhalen te horen. Het zijn positieve berichten die mij goede hoop geven. Dankjewel!
Het gaat een stuk beter. Ik probeer me nu rustig te houden en positief te denken, hoe lastig dat soms ook is. Ik heb eergisteren opnieuw een test gedaan en de streepjes zijn nu super duidelijk, dus dat is voor nu een kleine geruststelling.. Nog anderhalve week en dan krijgen we hopelijk goed nieuws!
Voor degenen die net als ik weer opnieuw in verwachting mogen zijn, allemaal heel veel succes & sterkte!
Héél veel liefs van mij,
en nogmaals: bedankt!! 

Terug
Bovenaan