Zwanger na miskraam

<p>Ik heb 2mei een miskraam gehad ik heb veel verhalen gelezen dat ze na 2 weken al terug zwanger waren , nu is mijn vraag of je dan bedoeld dat je dan terug een ovulatie had of effectief een positieve test in je handen? Ik heb net een test gedaan om te zien of er nog hcg aanwezig is maandag was mijn hcg nog maar 34 is dit dan normaal dat de test nog licht positief aangeeft? HELP aub ik word er echt gek van</p>
 
Met een hcg van 34 kan je test nog licht positief uitslaan. Als je twijfelt over of het op of afloopt, kan je best over een paar dagen opnieuw een zwangerschapstest doen (liefst zelfde merk, zelfde type en zelfde tijdstip van de dag) en kijken of die duidelijker positief is geworden of vergelijkbaar/lichter geworden is. Of je kan vragen of je bloed nog een keer geprikt kan worden op hcg, dat zegt eigenlijk nog meer. Het kan best wel even duren voor het hcg helemaal uit je lijf is. (Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ongeveer 3 maanden.)

Het lijkt mij vrij snel om nu alweer opnieuw positief te testen na een miskraam, dus ik zou eerder gokken dat dit nog een restje van je miskraam is, maar er is vanalles mogelijk, van een zeer vroege eisprong die bevrucht is tot dat de miskraam het verlies van de helft van een tweeling was.
Bij mij heeft het na een miskraam 2x 9 maanden geduurd voor ik weer een positieve zwangerschapstest in handen had (en 2x nog langer, maar toen was ik ook niet aan het proberen). 

Hoe ver was je met de zwangerschap/had je moeten zijn? En heb je een controle gehad om te kijken of je baarmoeder al schoon is of krijg je die binnenkort? 
 
Wat naar om te horen van je miskraam. Weet dat je dit soort vragen ook allemaal aan je verloskundige kunt vragen. Ik zie op dit forum zo vaak vragen voorbij komen waarbij mensen allerlei dingen op internet opzoeken of er erg veel verschillende adviezen komen van mensen die niet medisch geschoold zijn. Verloskundigen zijn er ook om dit soort vragen te beantwoorden en je hierbij te helpen. Dus bel vooral een verloskundige als je zulk soort vragen hebt.
 
Ja dat is normaal. Ik had ook een positieve test 3 weken na miskraam met een hcg van 170. Het duurt gewoon een tijd voordat het hcg echt helemaal uit je systeem is.

Wat ze bedoelen met na 2 weken weer zwanger is dan ze sneller een eisprong hebben gehad denk ik want je houdt een positieve test doordat het hcg van je vorige miskraam nog in je lichaam zit. Als je geen hcg meer hebt, dan gaat je lichaam weer je cyclus oppakken
 
Ik had na mijn miskraam half april 3 dagen later een negatieve zwangerschapstest, alleen ik had een week lang positieve ovulatietesten ( smileys van cb ) wat ook niet kan kloppen. Ben 8 dagen later gebeld door het ziekenhuis en toen had ik toevallig mijn menstruatie. Wat ik zelf vrij snel vond maar volgens mij kan je bijna niet zo snel zwanger raken want mij werd geadviseerd twee weken erna geen gemeenschap ivm infecties. Maar goed er zullen ook altijd eigenwijsjes zijn. ?
 
[quote quote=10553733]Ik had na mijn miskraam half april 3 dagen later een negatieve zwangerschapstest, alleen ik had een week lang positieve ovulatietesten ( smileys van cb ) wat ook niet kan kloppen. Ben 8 dagen later gebeld door het ziekenhuis en toen had ik toevallig mijn menstruatie. Wat ik zelf vrij snel vond maar volgens mij kan je bijna niet zo snel zwanger raken want mij werd geadviseerd twee weken erna geen gemeenschap ivm infecties. Maar goed er zullen ook altijd eigenwijsjes zijn. ?[/quote]
Ja idd vond dit ook raar want de innesteling duurd al meestal meer als een week en je hcg moet nog eerst weg zijn en ovuleren dus snapte het niet
 
[quote quote=10553703]Met een hcg van 34 kan je test nog licht positief uitslaan. Als je twijfelt over of het op of afloopt, kan je best over een paar dagen opnieuw een zwangerschapstest doen (liefst zelfde merk, zelfde type en zelfde tijdstip van de dag) en kijken of die duidelijker positief is geworden of vergelijkbaar/lichter geworden is. Of je kan vragen of je bloed nog een keer geprikt kan worden op hcg, dat zegt eigenlijk nog meer. Het kan best wel even duren voor het hcg helemaal uit je lijf is. (Na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ongeveer 3 maanden.) Het lijkt mij vrij snel om nu alweer opnieuw positief te testen na een miskraam, dus ik zou eerder gokken dat dit nog een restje van je miskraam is, maar er is vanalles mogelijk, van een zeer vroege eisprong die bevrucht is tot dat de miskraam het verlies van de helft van een tweeling was.Bij mij heeft het na een miskraam 2x 9 maanden geduurd voor ik weer een positieve zwangerschapstest in handen had (en 2x nog langer, maar toen was ik ook niet aan het proberen). Hoe ver was je met de zwangerschap/had je moeten zijn? En heb je een controle gehad om te kijken of je baarmoeder al schoon is of krijg je die binnenkort?[/quote]
Ik was nog niet zover 5,5 weken  , Kheb geen afspraak staan had 1 voor me echo maar die heb ik weg gedaan ik denk wel dat alles eruit is dinsdag had ik mijn grootste stolsels en woensdag een beetje en nu is het bloeden gedaan
 
Terug
Bovenaan