Zwanger na miskraam

Goedemiddag lieve mama’s,

Ik heb op 26 juli een miskraam gehad, waarvan ik maar 4weekjes zwanger was. Op 9 augustus was weer mijn menstruatie.

Ik heb net een vroege test gedaan en ja hoor… POSITIEF !

Alleen ben ik nu super bang dat het weer eindigt in een miskraam, de vorige ging ook super snel.

Wie is ook super snel zwanger geraakt en alles is goed gegaan ?

Na m'n miskraam meteen weer zwanger en dat ging goed. Helaas is dat geen garantie. Het is geen garantie dat het fout gaat maar ook niet dat het goed gaat. Enige wat je kunt doen is wachten op de echo. Veel afleiding zoeken en proberen positief te blijven. 

Vaak staan een miskraam en de zwangerschap erna echt los van elkaar. Dat kan een opluchting zijn en betekent tegelijk ook dat je 0 garantie hebt dat het goed gaat. Hier echter ook een positieve ervaring, ik was direct zwanger na mijn miskraam en nu 37 + 4 zwanger en alles ziet er helemaal goed uit. ? dus ik zeg vooral: Gefeliciteerd!

Ik ben zelf verwekt meteen na een miskraam van mijn ouders, en ik ben gezond volwassen geworden, mijn moeder was wel iets verder, ging rond de termijnecho mis bij mijn brus(?).
Zelf had ik iets meer geduld nodig na mijn miskramen, want ik raakte niet zo snel weer zwanger en uiteindelijk hebben mijn 4e en 6e zwangerschap gezonde kindjes opgeleverd, maar ook dat is dus ondanks de ervaringen van eerder 2x goed gegaan. Ik vond die zwangerschappen wel spannend, want je blijft toch iets houden van: wat als het weer mis gaat? Beide keren ook bloedverlies gehad en toen ook zeker wel gedacht 'daar gaan we weer...' maar ondanks dat dus toch goedgekomen. En tegelijkertijd had ik bij die zwangerschappen wel een beter gevoel dan bij de andere zwangerschappen, al werd dat gevoel wel steeds sterker naarmate ik verder voorbij de termijnen was dat het eerder misgegaan was en er meer goede uitslagen van echo's en onderzoeken terug kwamen en toen ik schopjes ging voelen en zo zelf contact kon maken. 

Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Hopelijk mag deze zwangerschap wel goed gaan!

Ik was ook direct zwanger na mijn miskraam dat ging helaas weer mis. Zoals ze hier ook al zeggen het staat los van elkaar. Hoop voor jou dat het goed gaat! ??

Ik ben na mijn eerste mk bij poging 2 zwanger geraakt van mijn zoontje. Afgelopen november week een mk gehad, januari weer zwanger en weer een mk. Februari weer zwanger en nu 31 weken.

Die eerste 12 weken zijn gewoon kut. Zeker na een mk. Maar er is niks wat iemand kan zeggen om dat te veranderen. Praat er vooral over met je man/geliefde/naasten. Zij kunnen je door die spannende periode heen slepen. 

Terug
Bovenaan