Zwanger na miskraam?!

Goedenavond dames,

Ik heb op 4 augustus een miskraam gehad bij 6/7 weken.
De zwangerschap was onverwachts en ongepland.

Op 3 juli, begon de misselijkheid na het eten. Op 4 juli in de middag heb ik een test gedaan, maar deze was negatief.
Op 12 juli moest ik ongesteld worden en dat werd ik niet. In de ochtend een test gedaan, twee streepjes! Clearblue test had ik opgehaald en daar kwam ook zwanger op te staan. Helemaal verrast, zoveel emoties die er tegelijkertijd binnen kwamen. Maar het was van harte welkom!

Op 3 augustus begon het met bruine afscheiding, de verloskundige vond het nog niet zo spannend maar als het aanbleef houden moest ik het melden. Eind van de middag toch weer gebeld en mocht een echo inplannen voor de zekerheid. Die kreeg ik op vrijdagochtend 4 augustus. Ik had zoveel pijn, zoveel bloedverlies, de verloskundige vroeg hoe ik er in stond en ik zei "Het is mis". Toch nog een goede echo gehad met een kloppend hartje! Prille 6 week zegt ze. Moest in de avond nog paar uurtjes werken, maar ontzettend veel pijn. Veel contact gehad via de app met het spoednummer van de verloskundige. In de avond is het toch helemaal mis gegaan en toch een miskraam gehad. Woensdag 9 augustus nog een echo gehad voor de zekerheid maar het was helaas een volledige miskraam.

Nu 3 week later, heb ik weer precies dezelfde symptomen als toen met mijn eerste zwangerschap.
Na het eten vooral veel misselijk, ontzettend snel moe. Ik weet dat mijn lichaam nog steeds herstellende kan zijn van de miskraam. Maar de misselijkheid was vorige week over, nu begint het weer.

Zou het zo kunnen zijn dat ik weer zwanger ben?!
Wanneer zou het dan goed zijn om te testen?
Liefs,
Stefanie.

Je weet alleen of het zin heeft om te testen als je in de tussentijd nog een keer negatief getest hebt. Is dat zo of niet?

Terug
Bovenaan