zwanger na miskraam

Hoi, ik wilde vragen of er meiden bij zijn die nu weer zwanger zijn na een miskraam en hoe lang het weer duurde voor jullie zwanger waren. Ik heb zelf een missed abortion en wordt a.s. woensdag gecurreteerd. Nu hoor je wel dat een miskraam heel veel voor komt en dat het absoluut niks te zeggen heeft voor een volgende zwangerschap, maar ik vind het toch eng. Ik hoop dat jullie willen reageren op mijn berichtje!! Groetjes Karina
 
Het is alweer een hele poos geleden( 12 jaar), maar ik heb een miskraam gehad toen ik 12 weken zwanger was.
Ook ik ben toen gecurreteerd en vond het vooral emotioneel erg zwaar.
Van de 1 op andere dag donderde ik van mijn roze wolk af en had ik niets meer.
Even wilde ik ook helemaal niet meer zwanger worden, maar naarmate ik me beter ging voelen kon ik het ook beter verwerken.
Na 2 menstruaties was ik alweer zwanger.
Gelukkig mocht ik die keer met 9 weken voor een echo komen, die weken waren super spannend.
Maar toen we zagen dat alles in orde was met kon het genieten echt beginnen.
We kregen een super gezonde zoon, die nu alweer bijna 11 jaar is!

Helaas komt een miskraam erg vaak voor, 1 op de 4 zwangerschappen worden in de eerste 12 weken afgebroken.
Gelukkig raakt het overgrote deel van al snel na de miskraam weer normaal zwanger.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je iets aan mijn reactie hebt.

Groetjes,

Sandra
 
Ik heb in augustus een miskraam gekregen, gelukkig niet gecurreteerd.
Alles was vrij snel schoon.
Daarna was ik weer ongesteld en de maand daarop zwanger!
Nu alweer 31 weken!
Het komt inderdaad veel voor, veel sterkte en succes voor de toekomst!
 
ik heb zonder een oorzaak te hebben gevonden in anderhalf jaar tijd 7 miskramen gehad was wel iedere keer zo weer zwanger ik zou je achteraf gezien toch adviseren om het na je miskraam eerst even tijd te geven om het te verwerken want het is niet niks STERKTE (ben nu weer zwanger 26 weken en hopenlijk gaat het nu wel goed)
 
ik heb vorig jaar mei een miskraam gehad en ben ook gecureteerd daarna hebben mijn vriend en ik afgesproken dat we eerst een tijdje wouden wachten en ik ben na 8 maanden weer zwanger geworden ik ben nu 14 weken 5 dagen en ik vind het nog steeds super eng maar das voor iedereen persoonlijk denk ik
 
Hoi Karina,

Ik heb twee miskramen gehad voor deze zwangerschap. Ik ben nu 34w3d zwanger. Zowel na de eerste als na de tweede keer was ik meteen weer zwanger (zonder tussentijdse menstruatie). Overigens is het er bij mij tot twee keer toe spontaan afgekomen.

Medisch gezien is er geen reden om een menstruatie af te wachten. Dit zijn de woorden van mijn gyneacoloog, maar de meningen zijn daar wel eens over verdeeld. Het schijnt wel zo te zijn dat je sneller weer zwanger kunt worden omdat de zwangerschapshormonen nog steeds in verhoogde mate in je lichaam aanwezig zijn. Je moet gewoon doen wat je zelf vindt dat het beste aanvoelt. Als je vindt dat je er nog niet aan toe bent om weer zwanger te worden, dan moet je gewoon even wachten en anders moet je er voor gaan (Los van het feit of moeder natuur meewerkt natuurlijk).

Ik wens je veel succes bij je keuze en hoop dat je snel een beter bericht hebt.

Groetjes Fonske
 
Hoi!

Ik heb begin oktober een miskraam gehad. Op 8 november werd ik weer ongesteld en een maand later bleek ik zwanger te zijn. 't Kan rap gaan! (Ben nu dus 23 weken)

Veel sterkte eerst met het verwerken van je miskraam. Het heeft er bij mij destijds aardig in gehakt!

Liefs,

Isabella
 
Hoi Karina,

Ik heb vorige week een miskraam gehad. Mijn eerste zwangerschap en na 7 weken spontaan afgekomen. Ik hoef ook niet gecurreteerd te worden. Volgens de huisarts is waarschijnlijk alles zelf afgekomen Ik kan jou niet helpen omdat ik niet weet hoe lang het duurt. Wel ben ik blij jou verhaal te lezen en vooral de reacties van al deze mensen. Kan ik toch hoop uit halen dat wij deze keer misschien niet weer zo lang hoeven te wachten als de eerste keer (18 maanden) Ik hoop dat wij elkaar binnenkort op dit forum weer kunnen spreken maar dat wij dan beiden fijn nieuws hebben
Liefs Wendy
PS heel veel sterkte woensdag
 
Terug
Bovenaan