zwanger na miskraam

hallo allemaal
ik heb een vraag en hoop dat iemand antwoord heeft voor mij.
ik heb namelijk 3 juni 2004 een miskraam gehad ben daarna niet meer ongesteld geweest en heb 30 juni een test gedaan en blijk dus zwanger te zijn. nu ben ik volgens mijn berekening 3 weken zwanger maar heb toch al wel een behoorlijk buikje dus twijfel overal aan (b.v die miskraam).nu is mijn vraag of is het gewoon na een 3e zwangerschap dat je bij de 4e die dingen sneller merkt?
 
je kan ook nog hcg in je lichaam hebben en daarom geeft de test positief, het is wel heel vroeg om er nu al zeker van te zijn. Had je wel een miskraam? een buikje kan , omdat je darmen trager zijn. Ik zou een bloedtest vragen bij de dokter.
succes
 
ik zou voor de zekerheid een echo laten maken. Wie weet heb je geen miskraam gehad en mocht dit wel het geval zijn, dan kan het heel goed zijn dat je nog HCG in je lijf hebt zitten van de vorige zwangerschap.
 
wat hierboven al gezegd wordt,je kunt nog hcg in je lichaam hebben,dat duurt altijd wel een paar weken,je houd de verschijnselen van een zwangerschap dan ook.Je menstruatie moet ook weer op gang komen,dat duurt ook altijd zeker een maand,ik denk dus eerlijk gezegd niet dat je zwanger bent,sorry dat ik je hoop zo naar beneden haal maar als je te veel hoopt en er mee bezig bent krijg je zo weer een knauw! De enige hoop die ik je kan geven is als je toen (je dacht) je die mk kreeg,het bloeden niet door heeft gezet,geen krampen hebt gehad...dan zou het mogelijk nog kunnen dat je zwanger bent.ben je wel bij een arts of verloskundige geweest?? die zou het toch gezien hebben??

sterkte!!
 
Hoi Bea,

Ik zou meteen een bloedtest laten doen bij de huisarts. Dit is de meest betrouwbare manier om erachter te komen of je nog zwanger bent.

Ikzelf ben drie weken lang in de veronderstelling geweest dat ik een miskraam had gehad (had alle symptomen van een miskraam, heftige bloedingen, pijn etc).

Toen mijn zwangerschapssymptomen niet weggingen, ben ik opnieuw naar de dokter gegaan. Heb toen een bloedtest en een urinetest gehad. De bloedtest gaf een heel erg hoog HCG-gehalte aan. Als dit heel laag was geweest zou ik inderdaad een miskraam hebben gehad.

Vervolgens heb ik een echo gehad om te checken of het vruchtje nog leefde. Dat was het geval, en ik ben nu 27 weken zwanger......

Ik wens je heel veel sterkte, volg vooral je gevoel. Ga gewoon naar je huisarts, en doe die bloedtest. Laat je niet afschepen, heb ik ook niet gedaan!

 
Hoi Bea,

Heb zelf ook miskramen gehad, heb wel geleerd om op je gevoel af te gaan en als jij het gevoel hebt dat je zwanger bent en dat het misschien toch niet is misgegaan dan zou ik gewoon naar de ha gaan en/of voor een echo dan heb je gewoon meer zekerheid. Ik weet hoe slopend het kan zijn..
 
Hoi Bea,
Ik kreeg 1 dag voor mijn 13de week een bloedinkje en ben 2 weken later gecurriteerd omdat het niet losliet maar ik hield wel mijn zwangerschapsverschijnselen. Dus als ik jouw was zou ik of een echo laten maken of een bloedtest laten doen. Als je een echte miskraam hebt gehad dan merk je dat echt wel met hele heftige pijn in je buik en rug hoor! Dat had ik met de 1ste miskraam ook. Veel sterkte!
 
Lieve Bea,

Ik kreeg ook een mk na een week of 8 maar ik bleef zwangerschapsverschijnselen hebben. Toen ik een maand later een test deed was die positief en bij verder onderzoek bleek ik nog zwanger. Ik had een tweeling gedragen en was er één verloren.

Een echo is inderdaad de beste optie om te zien hoe oud de vrucht is die je nu draagt. Ik hoop voor jou heel erg op positief nieuws. Laat je het ons even weten?

Liefs,

Annemieke
 
Terug
Bovenaan