zwanger na miskraam.

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

gister heb ik een test gedaan waaruit bleek dat ik zwanger was! wel erg blij maar ook best bang.
ik heb hiervoor een miskraam gehad.. en vroeg me af of er moeders zijn die hier ervaring mee hebben.
hoe kan ik mij over die angst heen zetten? ik ben bang dat als ik er te veel aan denk dat ik straks weer een miskraam krijg omdat ik er zo bang voor ben..

wie weet raad?

gentell..

Hoi, ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook net deze week erachter gekomen dat we zwanger zijn. Mijn vorige zwangerschap eindigde in de 14e week met een miskraam.
We hebben gelukkig wel een gezonde zoon.
Het absolute vertrouwen in een goede zwangerschap die is er bij ons niet meer, het zullen 3 hele lange maanden worden.

Ik heb helaas geen tip voor je maar leef zo gezond mogelijk, dan kan je jezelf nooit geen verwijten maken.

Groetjes Luimke

hallo allemaal,
ook ik weet precies hoe je je voelt, ik heb een zoon van 6 jaar en erna maar liefs 4 miskramen gehad ben nu 28 weken en 1 dag zwanger. Ik kan alleen maar zeggen probeer er niet aan te denken en denk dit keer gaat het wel goed, weet niet wat ik anders moet zeggen. Dat angstige gevoel blijft heb ik nu nog.

probeer er van te genieten probeer ik ook groetjes bianca

hoi gentell!

ik zit het metzelfde...
ik heb in augustus een miskraam gehad. bij de echo met 14 weken kwamen we erachter dat het kindje gestopt was emt groeien. met 15 weken is het toch nog uit zichzelf afgekomen.

woensdag had ik een positeve test in handen.. gelukkig nog ent voor de uitgerekende datum van onze eerste zwangerschap. (die is 6 feb)

ik ben blij en bang tegelijk. een raar gevoel hoor... je wilt genieten, maar durft niet.

ik probeer me er maar aan vast te houden dat het vaker wel goed gaat dan niet.
groetjes Carina

en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!

hallo allemaal

bedankt voor jullie reacties!!

ik probeer gewoon positief te denken.. maar het zullen idd 3 lange maanden worden.

groetjes gentry

Tja zoals de meiden voor mij al aan hebben gegeven......is die onzekerheid nu niet meer weg te denken.

Het probleem is gewoon dat je met je eerste miskraam je onbevangenheid bent kwijtgeraakt. Ik kan daar helaas ook over meepraten.
Ik heb 3 mk's gehad voor mijn eerste en nog eentje voor mijn tweede.

Maar weet dus ook dat elke zwangerschap een nieuwe kans is die je  krijgt en dus goed kan gaan. Houd in ieder geval in  gedachten  dat het niet fout kan gaan door jouw eigen onzekerheid.

Als het in aanleg niet goed zit, komt het er toch uit. En hoe verdrietig dit ook is, dat is niet zonder reden. De natuur selecteert.....en   daar heb je zelf geen enkele invloed op. Niet dat het goed zal gaan, maar ook niet als het fout gaat.

Maar zoals gezegd het kan ook goed gaan!! Ik heb helaas, zoals je hebt kunnen lezen, meerdere mk's gehad, maar ben ook een levend bewijs dat ondanks die ellende je toch gezonde kinderen kunt krijgen!
Ik ben inmiddels trotse moeder van 2 gezonde kinderen!!

Veel strekte en probeer te genieten van de kleine dingen!

gr mama van MD en JA

Terug
Bovenaan