zwanger na miskraam

Helaas heb ik een paar maanden geleden ook een miskraam gehad. Je weet dat de kans er is, maar als je overkomt dan denk je we wel even anders over. Inmiddels hebben we onze vakantie achter de rug en we hebben het van ons af kunnen zetten. We zijn nu 2 maanden verder en ik ben nog steeds niet ongesteld geweest. Voor de zekerheid een test gedaan en wat blijkt: ik ben zwanger! De eerste keer heb ik het van de daken geroepen en nu wil ik dat wel, maar gezien onze ervaring doe ik dat maar niet. Mijn vraag is dan ook of (één van)jullie meegemaakt hebben dat je zwanger bent geworden na een miskraam zonder ongesteld te worden?

hoi greta ,
helaas kan ik je vraag niet beantwoorden want ik ben wel ongi geworden na mijn mk maar ik wou je wel even feliciteren met dit goede nieuws dat je weer zwanger bent .
groetjes lindy

hoi,

van harte gefeliciteerd
ik heb zelf op 2 juli mijn mk gehad,
en had gisteren mijn nod. dag.
nou er is nog steeds niks ,al denk ik zelf dat mijn cycles van slag is.
omdat ik volgens mij een paar dagen geleden mijn ei had,(had van dat draderige slijm)
maar goed we wachten nog maar even af.
wel zijnmijn borsten wat opgezet en gevoelig, en mijn temp. is continu 36.9 /37.0
maar durf eigenlijk nog niet goed te testen hoor.
als ik moet uitgaan dat het pas mijn ei, was dan zou ik rond 10 aug. mijn nod dag hebben.
ppppf wat een onzekerheid.
groetjes debra

Hoi
Dit is de eerste keer dat ik een berichtje plaats; ik moet m'n hart ff luchten.
Op 26 mei kreeg ik na een zwangerschap van 6 wk een miskraam.
Omdat ik na 7wk nog geen menstruatie had, kreeg ik een echo.
Daarop was niets te zien, ik was dus niet zwanger. Inmiddels zijn we weer 3wk verder en nog steeds geen menstruatie... Ik word hier echt een beetje moedeloos van, heb het gevoel dat m'n lichaam me in de steek laat. Volgens m'n omgeving ben ik er teveel mee bezig, maar wat wil je na 11 mnd. klussen. Oh ja voor de MK was ik wel geregeld ongi.
Moet ik eerst ongi worden voordat ik weer zwanger kan worden?
Ik wacht met smart op jullie reaktie...

Sorry dat het zo lang heeft geduurd, voordat je een reactie krijgt. De VK heeft tegen mij gezegd dat ik in principe direct weer vruchtbaar ben. Alleen het is makkelijker om 1 menstruatie af te wachten ivm het berekenen. Sommige zeggen dat een kans op een volgende miskraam kleiner is. Ik geloof daar niet in, omdat als het niet goed is dan is het gewoon niet goed. De volgende menstruatie kan langer op zich laten wachten, dus het kan nog komen. Ik ben het in ieder geval niet meer geworden......

Terug
Bovenaan