zwanger na miskraam

Hallo,

Ik ben heel erg in de war en zit in hele hoge spanning.. 22-07 heb ik een miskraam gehad 2wk erna heb k een curretage gehad..K ben daarvan goed hersteld.. 09 okt voor t eerst weer ongi geworden... 23 okt zou ik dan weer mn eiersprong hebben we zijn er weer vollop vooor gegaan.. Ohja ik was de 22ste nr de gyna geweest en die zei dat k mn eiersprong had en weer vruchtbaar was ook vertelde ze dat k dan rond de 5 Nov weer ongesteld zou moeten worden ( t liefst niet natuuurlijk) Maar nu ben ik dus 5 dagen "overtijd"... Nu raad een ieder me aan om een zwangerschapstest te doen... Maar ik durf t niet om teleurstellingen te voorkomen.. Iemand die me kan helpen ? Of die ook (bijna) hetzelfde mee maakt of mee heeft gemaakt...
 
Hoi,

Begrijpelijk dat je het nu extra spannend vind om een test te doen! En zwanger zijn na een miskraam is sowieso extra spannend. (zie ook de andere topics hierover, er zijn er nog een paar gaande)

Is het een idee voor je, om de test samen met je vriend/man of een goede vriendin te doen? Dan kun je je teleurstelling of hopelijk juist blijdschap gelijk delen met iemand. Misschien fijn?

Zelf heb ik ook twee hele vroege miskramen gekregen afgelopen jaar. (we hebben nog geen kinderen) Wat moet het heerlijk zijn als het gewoon goed gaat, he?!
 
Persoonlijk vind ik een negatieve test minder erg dan de spanningen. Ik ga er altijd vanuit dat ze negatief zijn ( wat meestal ook is bij mij) Wij zitten al een behoorlijke tijd in de medische malle molen en hebben 5 miskramen gehad. Ik weet het liever zo snel mogelijk. Dat is voor mij makkelijker te accepteren.

Maar je zult toch een keer moeten testen. Anders blijf je weken in onzekerheid zitten. En hoe wil je er anders achterkomen of je nu misschien wel zwanger bent? De teleurstelling als het niet zo is, blijft toch.
 
Hallo,

Hier ongeveer dezelfde situatie. De vorige zwangerschap in een zeer vroeg stadium een miskraam gehad, tijdens de termijnecho was mijn baarmoeder helemaal schoon en ben ik waarschijnlijk vlak daarvoor ongesteld geweest. De verloskundige dacht eerst dat het mogelijk innestelingsbloeding was maar dat bleek dus niet zo te zijn. Nu zou ik afgelopen donderdag/vrijdag ongesteld moeten worden maar deze bleef uit. Wel had ik een vol gevoel en was een beetje misselijk, ook waren en zijn mijn borsten zeer gevoelig.

Ik heb het besproken met mijn man ook dat ik eigenlijk heel bang was om een zwangerschapstest te doen. Wij hebben samen besloten om toch een zwangerschapstest te doen er vanuit gaande dat deze negatief zou zijn (want het zou wel weer erg snel zijn) Ik heb mijn man de test af laten lezen en deze was vrijwel meteen positief. Voor mij was het doen van de test toch een hele opluchting maar brengt ook onzekerheid met zich mee.

Ik heb nu samen met mijn man besloten aankomend weekend nogmaals een zwangerschapstest te doen en mocht die ook weer positief zijn contact op te nemen met de verloskundig.

Ik zou dus zoals eerder ook gezegd een test doen samen met iemand die je kan steunen in geval van een negatieve test. En er inderdaad altijd vanuit gaan dat de test negatief zal zijn dan is de teleurstelling mogelijk iets minder.
 
Oh wauw! Gefeliciteeerd. Nou vandaag zit ik alweer op officieel een week overtijd.. K ben vanochtend dan effe misselijk geweest maar niet zo heel lang.. Ik denk dat ik toch maar een testje moet doen.. 19e heb ik een afspraak bij degyna ik wil eigenlijk wachten totdan oh oh ohhh iemand tips ?!
 
Terug
Bovenaan