zwanger na misrkaam, mag je dan eerder een echo????

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

Vorige maand heb ik met 5 weken een vroege misrkaam gehad, nu gelijk de volgende maand weer zwanger, Daar ben ik super blij mee,
Maarja ook onzeker.
Mag je nu als je al een keer een miskraam gehad heb al eerder als 12 weken een echo.
Want rond 7 weken kunnen ze het hartje zien toch?? En ik weet dat het daarna nog fout kan gaan maar het is voor mezelf een fijner gevoel als ik weet dat het hartje klopt.

groetjes hunnybun

Een miskraam is inderdaad een reden voor een vroege echo. (Hoop dat het niet pas vanaf twee miskramen geldt trouwens.) Daarnaast zul je misschien bij de gyn terechtkomen de eerste tijd, i.p.v. bij de verloskundigen. Ik heb drie miskramen gehad, mocht nu met acht weken een echo (alles helemaal goed!), dan met twaalf (over een paar weken) en als die goed is naar de verloskundige voor een verdere normale begeleiding.

Succes joh!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje en beide keren heb ik zelf aangegeven dat ik graag eerder een echo wilde hebben, er werd hier totaal niet moeilijk over gedaan!

Liefs L81

fijn om dat te horen dat je dan eerder een echo mag.
Ik ga van de week gelijk de dokter belen voor een doorverwijzing naar de gyn voor een echo
Zo'n vroege echo is wel inwendig toch

groetjes hunnybun

Ja, ze kunnen het meestal nog niet goed zien vanaf de buitenkant. Succes!

allereerst: gefeliciteerd!!!

En of je eerder mag voor een echo.... hangt ook een beetje van de VK/ het zhuis af waar je zit.
Zelf heb ik in januari een missed abortion gehad (met echo van 10/11 weken bleek het hartje met 9 weken en 4 dagen gestopt met kloppen) en dit is uiteindelijk een curettage geworden. Onze gyn gaf toen aan dat de volgende zw.schap ip gewoon een gewone behandeling kreeg dus geen vroege of extra echo's.... maar hoor ook genoeg verhalen waarbij ze dat wel doen, dus gewoon bellen en je hoort het wel wat de regels bij jullie zijn!

groetjes,
Marije

ja, hoor dat mag..
ik heb hier voor ook een miskraam gehad en heb toen ook een echo gehad en toen was ik 6 week het hartje klopte toen al .....
meid gewoon de huisarts bellen heb ik ook gedaan, omdat wiij ook in spanning zaten..

en, gefeliciteerd meid..

liefs
mama van 1
9w en 2d zwager

hoi hoi,

ik heb met mijn eerste zwangerschap een termijn echo gehad met 7 weken en 5 dagen en dat is een buitenwaartse echo geweest ze konden het heel goed zien, het enige waar ik voor moest zorgen was een volle blaas want door de volle blaas konden ze mijn baarmoeder goed zien.

ik heb 28 feb. voor het eerst een binnewaartse echo gehad en ik moet toegeven dat ik dat geen pretje vond uiteindelijk moest ze toch een gewone echo maken want mijn baarmoeder was al te groot voor een binnewaartse echo.

groetjes tineke

Terug
Bovenaan