zwanger na missed abortion en 11 juli naar de vk

A

Anoniem

Guest
hallo,
in april heb ik een missed abortion gehad.totaal onverwacht bleek het vruchtje gestopt te zijn met groeien.geen bloed,geen pijn,geen afnemende verschijnselen..gelukkig ben ik 2 maanden later weer zwanger.nu ruim 5 weken.mijn eerste reactie was:en nu gaat t goed,dit overkomt me vast niet nog een keer.ik wou eigenlijk volgende week pas de vk bellen,na de 6 weken.maar ik kon me niet meer beheersen.helaas had ze pas een gaatje op 11 juli.3 weekjes.dat word een spannende tijd.ik ben de laatste dagen erg onzeker.heb al een keer over een miskraam gedroomd en ben bang dat t weer niet goed is.ik probeer optimistisch te blijven,maar dat is soms best moeilijk.afwachten maar...als het er goed zit,zit het er 11 juli ook nog wel en dan is t al lekker groot.pfff...spannend hoor.ik voel ook helemaal niks.niet misselijk,geen zere borsten.sterker nog:ik heb me in weken niet zo lekker gevoelt!misschien is dat juist een goed teken.
zo,mn verhaal kwijt kunnen lucht lekker op .
groetjes kari

Hoi Kari,

Wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent. Gefeliciteerd!
Ik heb zelf hetzelfde meegemaakt, ben op 2 nov. gecuretteerd wegens een missed abortion. Daarna meteen weer zwanger geworden. Was in het begin best onzeker, maar mocht toen met 7 weken al een echo en toen klopte het hartje al! Ben inmiddels ruim 30 weken zwanger en het gaat erg goed!
Hoop voor je dat het dit keer allemaal goed gaat.

Liefs Annemarie  

Ha die Kari!
Fijn je hier weer te vinden!!! Ik kan me goed voorstellen dat je je super onzeker voelt. Kun je niet eerder gaan voor een echo?? Ik lees wel eens dat je eerder mag (soms al met 6 of 7 weken) als je, zoals jij, een miskraam hebt gehad. Misschien kan de huisarts of de vk je doorverwijzen. Ik zou gewoon aangeven dat je je vreselijk veel zorgen maakt, gezien het verloop vorige keer!!
Maar goed, positief blijven. Het gaat vaker wel goed dan niet.......
Fijn dat je je zo goed voelt, joh! Lekker houden zo de komende 40 weken!
Groetjes, Patricia

hoi Kari,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Erg spannend, hè? Ook ik weet wat je bedoelt, want ik had in oktober
een missed abortion. In januari werd ik weer zwanger en ik was ook heel
gespannen, juist omdat ik niets had om me aan vast te houden. Na 7,5
week kregen we een echo en wat zagen we daar? Een kloppend
hartje.....én nog een!! Na die echo bleef ik het allemaal spannend
vinden, tot ik rond 19 weken de kleintjes dagelijks kon voelen. Nu
krijg ik elke dag binnen 10 minuten na het ontwaken wel een teken van
leven. Heerlijk!!

Ik wens jou heel veel succes, heel veel geluk, een prachtige echo over
een paar weekjes en uiteindelijk een schitterende baby in je armen!
Toitoi!

Liefs van sisi,

23w2d.

bedankt voor jullie positieve verhalen.sinds ik zo onzeker ben zie ik alleen maar de negatieve.2e mk,3e mk...het komt vast goed.ik heb niet zo'n zin om aan te dringen op een eerdere echo.7 weken of 8 weken,ach wat maakt t uit.die ene week langer moet kunnen.bovendien is t dan al best groot heb ik gelezen en als het dan goed is weet je het ook zeker.als ik met 6/7 weken ga loop ik toch het risico dat ze zegt:ik zie nog geen hartje,maar het is ook nog erg vroeg,kom volgende week maar terug.
ik merk wel dat ik emotioneel kwetsbaarder word door de spanning.mn schoonzusje is vandaag geopereerd en de operatie is mislukt.het is wel naar voor haar maar niet het einde van de wereld.toch moet ik steeds huilen als ik aan haar denk.ik ga zo naar haar toe.ze weet al dat ik zwanger ben,is ons geheimpje,dat is wel weer leuk.
nog meer positieve verhalen zijn welkom!!
mamamiep,patricia en sisi::geniet!!en sisi:wat kikke!!een tweeling!!ik zou t wel even benauwd hebben als ik jou was,jeempie,2 tegelijk...maar wel heel bijzonder.

A HREF='http://www.babybrabbel.nl' TARGET='_top'>

Hallo,

Allereerst een voorzichtige felicitatie met je zwangerschap. Ik begrijp volkomen wat je doormaakt. Ik heb in december een missed abortion gehad. Het hartje bleek met 8 en een halve week gestopt te zijn. We kwamen erachter toen we met 12 en een halve week voor een pretecho gingen. Je kunt begrijpen dat we de schrik van ons leven kregen. Gelukkig waren we vrij snel weer zwanger. De afspraak voor een echo was al gemaakt. Maar helaas ging het dit keer ook weer mis. Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik weer zwanger ben, maar ik durf er niet blij mee te zijn omdat ik erg bang ben dat het weer mis zal gaan. Ik ben bijna 5 weken en zal pas wat minder gestressed zijn als ik het hartje heb zien kloppen of het kindje hebt zien bewegen. Maar een echt onbezorgde zwangerschap zal het niet zijn.

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan