Zwanger na missed abortions en prematuur

Nadat we viermaal een missed abortion kregen hebben we in 2014 gelukkig een zoontje gekregen. Hij werd met 26 weken al geboren, maar na 3,5 maand in het ziekenhuis kwam hij thuis en ondanks dat hij wel zijn "dingetjes" heeft gaat het goed!

Nu ben ik opnieuw zwanger, 5 weken inmiddels. Over een maand de eerste echo, en zo onzeker over hoe het zal gaan..... Zijn er hier meiden die iets soortgelijks hebben meegemaakt? Ik hoop enige herkenning en steun te vinden in deze spannende tijd!

Liefs Lin

Hoi Lin

Wat heftig zeg! Eerst 4 MA's en dan mag het eindelijk zo zijn, je wonder te vroeg op aarde zetten.

Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap, waarom heb je pas met 9 weken je eerste echo?

Ik heb 2 MA's bij 6/7 weken gehad en nu 31 weken zwanger van ons eerste kindje. Het is zoiets pijnlijk en verdrietig als de wens zo groot is. Gelukkig verzacht dit wondertje in m'n buik alle pijn maar vergeten doe je nooit.

Succes en ik hoop voor jullie op goed nieuws bij de eerste echo!

Hoi Lin, idd een heftige verhaal, wat goed dat je een zwangerschap nog steeds aan durft!

Het zal heel spannend blijven ben ik bang, ondanks alle goede echos. Zelf heb ik 2x een miskraam gehad met 11 weken en ik zit nu in mijn elfde week, ondanks de goede echo vorige week vind ik het enorm spannend en dan niet de leuke manier van spannend, en dan is wat ik heb meegemaakt vergeleken met jou nog niks. Ik snap dus heel goed de spanning die je voelt. En ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed dat je de echo pas zo laat hebt. Ik heb er nu 4 gehad en de 23e weer eentje, ik vind die 2 weken tussen de controles nu al heel erg lang, in die tweede week voel ik iedere keer de spanning behoorlijk oplopen. Misschien kun je bellen en uitleggen dat je er zo onzeker over bent en liever eerder een echo hebt, gezien je verleden zou ik eigenlijk verwachten dat je al veel eerder echos zou krijgen.

Nail89 wat fijn dat je al 31 weken bent nu! Gefeliciteerd!

Vera33, wat spannend voor jullie. Maar natuurlijk gefeliciteerd met de zwangerschap!

Ik heb pas met 9 weken een echo omdat dat de eerst mogelijke optie was in het academisch ziekenhuis. Voorheen bij mijn andere zwangerschappen wel al vroegere echo's gehad in het streekziekenhuis. Fijne gynaecoloog daar die ook om de haverklap een echo liet doen. Aan de ene kant vind ik het nu ook wel lang wachten, maar ik heb eerder ook wel gegad dat ik eerst 2 goede echo's had en daarna alsnog mis. Dus voor nu maar even geduld hebben en in ieder geval geen valse hoop. Ik duim....

Nu ben ik best gefocust op symptomen, heb nog niet onwijs veel maar hoop maar dat het ok is! Bedankt voor jullie reacties en toi toi toi.

Terug
Bovenaan