Hee Alphie!
Er zijn drie topics waarbij ik op jouw berichtje wilde reageren, dus dan doe ik dat maar allemaal hier!
Allereerst heb ik twee ronden terug ovulatietesten gebruikt (van Clear Blue, met streepjes). Ik heb toen pas op dag 16 (van de 29) positief getest en dacht dat mijn eitje dan op dag 17 zou komen. Maar omdat ik ook mijn temp bijhield bleek dat ik mijn ei waarschijnlijk pas op dag 18 had (temp ging pas op dag 20 omhoog). Dus twee dagen voor mijn ei geeft de ovutest het aan en twee dagen erna mijn temp. Raad ik je dan ook aan, om de ovutesten te combineren met tempen. Helaas wist is dat dus pas achteraf, dat mijn ei op dag 18 was, want vanaf dag 16 hebben we niet meer geklust (hoewel, wel nog op dag 17 geprobeerd, maar manlief kreeg last van geïrriteerd gereedschap dus dat hebben we maar afgelast). Vervolgens werd ik die maand ook gewoon ongi. Vorige maand heb ik alleen getempt en hebben we netjes om de dag doorgeklust t/m de dag van de verhoogde temp, maar weer zonder resultaat helaas... Deze ronde ga ik alleen maar tempen rond mijn nod, om te checken of er duivels op komst zijn. We zien wel... Voor mij waren die ovutesten wel een eye-opener, maar geen vruchtbaarheidsgarantie.
Verder zag ik dat wij dezelfde nod hebben: 13 september. Lekker geluksgetal!!
Bij het topic over smoesjes had jij een berichtje geschreven wat ik had kunnen schrijven. Over dat men sinds jullie trouwen al vraagt wanneer de kindjes komen en dat mensen er nu ook heel direct naar vragen. Vorig jaar (toen mijn kinderwens serieus werd) had ik in de stad een boek over zwangerschap gekocht. Een paar dagen later vraagt iemand me héél direct: "En? Ben je zwanger?" Niemand weet van onze kinderwens en we waren toen nog niet bezig, dus ik kon gewoon ontkennen en grapte "Hoezo? Heb ik een vruchtbare aura ofzo??" Ze vroeg het 'zomaar'. Om geen verwachtingen te scheppen vroeg ik maar of ze me toevallig in de stad dat boek voor mijn zwangere zus (die was echt zwanger) had zien kopen, maar dat had ze niet.
Maar mensen zijn echt veel te direct hoor. Niet normaal. Hoezo tact??
Nou, ik wens je veel klusplezier (mijn eitje verwacht ik pas over een week) en daarna kunnen we lekker samen op het wachtbankje plaatsnemen. Nou ja... lekker? iig fijn om er niet alleen te zitten, toch??
Groetjes,
Tammy