zwanger na ovulatie test?

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ook ik probeer dus zwanger te worden voor ons eerste kindje, maar tot nu toe geen suces.
Nu wil ik morgen met ovulatie testen beginnen om zo mijn kansen wat te vergroten. Ik ben erg benieuwd wie van jullie na deze testen zwanger is geraakt door dus op het juiste moment te klussen.

Ik hoor het graag van jullie en hoop dat het inderdaad mijn kansen wat vergroot.

Hoi,

Ik heb ook een ovulatietest gedaan afgelopen maand. Bij mij was heel duidelijk een ovulatie waarneembaar na / tijdens  het doen van de test. Maar helaas geen zwnagerschap. Gewoon weer ongi geworden. Volgende maand nog maar een keer met een ovulatietest in de weer. Misschien is het dan wel raak. Hoelang zijn jullie al "bezig"? Voor mij was dit de 8e maand.

Groetjes

Met een ovulatietest kun je sneller zwanger raken, is natuurlijk wel afhankelijk van je hele gesteldheid en vruchtbaarheid maar als dat allemaal goed is weet je met die test wanneer je eisprong plaatsvind (ong.) en weet je dus wanneer je (extra) moet klussen.

Bij mijn eerste zwangerschap (helaas een miskraam) was ik zwanger nadat ik toevallig een keer zo'n test had gedaan, die was postief, dus gelijk geklust en dus raak!
Ook wel een beetje geluk natuurlijk....

Succes! Gr. Roos

wilde nog vermelden dat ik ze nu dus ook weer heb gebruikt, kan over twee weken testen!

Gr. Roos

Ben benieuwd. Suc6!
Het is elke maand weer spannend. Ben ook benieuwd of het deze maand raak zal zijn.
Ik laat t wel weten.

Groetjes!

Ja het blijft natuurlijk spannend of het raak is en of alles goed gaat.
Daar veranderen die ovulatie testen niets aan.
Voor ons is dit de derde ronde. We zijn er nu wel heel bewust en gericht mee bezig.   Ongeveer 5 jaar geleden heb ik een miskraam gehad, na een ongeplande (maar wel welkome) zwangerschap. Daarna toch besloten om even geen kinderen te willen en gewoon aan de pil te blijven, maar nu dus weer heel bewust bezig om zwanger te worden. We vinden het alletwee erg spannend en kijken erg uit naar een positief resultaat.

Morgen begin ik met de ovulatie testen en dan  kijken of mijn eisprong ook dan is wanneer ik denk te voelen dat het is en dan maar veel klussen  .

Oke meiden succes allemaal!

Hee Alphie!

Er zijn drie topics waarbij ik op jouw berichtje wilde reageren, dus dan doe ik dat maar allemaal hier!

Allereerst heb ik twee ronden terug ovulatietesten gebruikt (van Clear Blue, met streepjes). Ik heb toen pas op dag 16 (van de 29) positief getest en dacht dat mijn eitje dan op dag 17 zou komen. Maar omdat ik ook mijn temp bijhield bleek dat ik mijn ei waarschijnlijk pas op dag 18 had (temp ging pas op dag 20 omhoog). Dus twee dagen voor mijn ei geeft de ovutest het aan en twee dagen erna mijn temp. Raad ik je dan ook aan, om de ovutesten te combineren met tempen. Helaas wist is dat dus pas achteraf, dat mijn ei op dag 18 was, want vanaf dag 16 hebben we niet meer geklust (hoewel, wel nog op dag 17 geprobeerd, maar manlief kreeg last van geïrriteerd gereedschap  dus dat hebben we maar afgelast). Vervolgens werd ik die maand ook gewoon ongi. Vorige maand heb ik alleen getempt en hebben we netjes om de dag doorgeklust t/m de dag van de verhoogde temp, maar weer zonder resultaat helaas... Deze ronde ga ik alleen maar tempen rond mijn nod, om te checken of er duivels op komst zijn. We zien wel... Voor mij waren die ovutesten wel een eye-opener, maar geen vruchtbaarheidsgarantie.    

Verder zag ik dat wij dezelfde nod hebben: 13 september. Lekker geluksgetal!!

Bij het topic over smoesjes had jij een berichtje geschreven wat ik had kunnen schrijven. Over dat men sinds jullie trouwen al vraagt wanneer de kindjes komen en dat mensen er nu ook heel direct naar vragen. Vorig jaar (toen mijn kinderwens serieus werd) had ik in de stad een boek over zwangerschap gekocht. Een paar dagen later vraagt iemand  me héél direct: "En? Ben je zwanger?" Niemand weet van onze kinderwens en we waren toen nog niet bezig, dus ik kon gewoon ontkennen en grapte "Hoezo? Heb ik een vruchtbare aura ofzo??" Ze vroeg het 'zomaar'. Om geen verwachtingen te scheppen vroeg ik maar of ze me toevallig in de stad dat boek voor mijn zwangere zus (die was echt zwanger) had zien kopen, maar dat had ze niet.

Maar mensen zijn echt veel te direct hoor. Niet normaal. Hoezo tact??

Nou, ik wens je veel klusplezier (mijn eitje verwacht ik pas over een week) en daarna kunnen we lekker samen op het wachtbankje plaatsnemen. Nou ja... lekker? iig fijn om er niet alleen te zitten, toch??

Groetjes,

Tammy

Terug
Bovenaan