Zwanger na sterilisatie man

Ik wil heel graag m'n hart luchten en om advies vragen.

ik ben er een paar dagen geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van ons 3 kindje. We hebben al 2 dochters van 2 en 4. Mijn man heeft een paar maanden na de geboorte van onze 2e dochter zich laten steriliseren omdat ons gezin compleet is. Dit is nu ruim 2 jaar geleden.

nu heeft de natuur dus toch z'n weg gevonden en ben ik zwanger. Wat moet ik doen wat moet ik voelen. M'n man is heel nuchter en zegt dat waar 2 monden gevoed kunnen worden er 3 ook wel kan. Maar ik ben degene die het kindje moet dragen en voor het grootste gedeelte voor zorgt.

Ik wil niet ondankbaar zijn maar we hebben 2 jaar geleden zo bewust voor een sterilisatie gekozen dat ik dit gewoon echt niet meer had verwacht en ook niet meer naar verlangde.

het liefst kruip ik nu onder de dekens en doe net of er niks is. Maar dit gaat niet natuurlijk.
 
Tja ik kan me voorstellen dat je er even van schrikt. Ik ben hetwel met je man eens. Wij zitten in een heel andere situatie. Willen graag een 3e maar dat duurt nu al 3,5 jaar. Laat het eerst goed op je inwerken. Praat veel met je man en jullie komen er vast uit.
 
oef! dat is idd wel schrikken. onze derde was wel gewenst, niet gepland. maar soms denk ik wel eens, wat als... de oudste 2 gaan nu hun eigen weg op de middelbare en hij zit nu in groep 6. hij is mijn zonnetje in huis, maar ons leven was ook goed geweest met 2 denk ik achteraf wel eens.

je man kan wel willen, maar de meeste zorg en opvoeding zal toch bij jou terecht komen, zo werkt het meestal. ik denk dat je voor jezelf moet beslissen wat je wilt. je bent nog vroeg in je zwangerschap. het vruchtje is nog zo klein dat een curretage snel gedaan is. fysiek zal het niet zwaar zijn, mentaal moet je een hoofdstuk sluiten. maar als ik je verhaal zo lees, heb je dit eigenlijk al gedaan na de tweede en de beslissing tot sterilisatie.

houd je het kind dan kun je evt kijken naar tegemoetkoming in de kosten door het ziekenhuis voor de opvoeding. zij hebben de sterilisatie niet goed uitgevoerd. maar dat is weer een andere discussie..
 
Terug
Bovenaan