Zwanger na sterilisatie van mijn man

Hallo allemaal!
Ineens kreeg ik de behoefte om mijn verhaal te delen, ik zou het fijn vinden te horen dat het allemaal wel goed komt :)
Na een aantal jaren proberen en het gebruik van Glomid werd ik in 2006 toch eindelijk moeder van mijn prachtige dochter! Superblij en heel gelukkig genoot ik elke minuut van haar en gaf ik haar ook ruimschoots alle aandacht. Toen zij 3 werd ging het kriebelen, we wilden toch nog een 2e kindje. Voor mijn man dan overigens de 3e want hij had al een zoon uit een eerdere relatie. Opnieuw ging dit niet vanzelf en ook na gebruik van Glomid kwam in 2012 mijn zoontje op aarde. We waren compleet! Omdat zwanger worden zonder medicijnen nooit was gelukt bedachten wij dat anticonceptie dan ook niet meer nodig zou zijn. Dit was wellicht een beetje naief want na 5 maanden was ik spontaan weer zwanger. Deze zwangerschap vond ik zwaar, ik was tenslotte net bevallen, had een babietje van 5 maanden en ik was al 38. Dit gebeurd ons niet meer dachten wij en mijn man besloot zich te laten steriliseren in feb dit jaar. Nu is het oktober en ben ik spontaan weer zwanger, 7 weken nu..... Ik ben nu 39 en heb dus een stiefzoon van 14, een dochter van 8, een zoon van 2 jaar en 4 maanden en nog een dochtertje van 1 jaar en 2 maanden. En nu komt er dus nog eentje bij. Want weghalen doe ik niet! Komt wel goed toch?? Alle aandacht verdelen? Niemand tekort doen?
Groetjes van Esther

Er kan er altijd 1 bij, 1 missen kan niet. Snap dat je erg overdonderd bent nu. Maar dan heeft het zo moeten zijn. Een extra kadootje. En natuurlijk komt het straks allemaal goed. De jongsten weten dadelijk niet beter. Ik kom uit een groot gezin (7 kinderen) en ben niks tekort gekomen hoor. Sterker nog, er was altijd wel iemand om wat mee te doen.

Probeer er van te gaan genieten! Het komt echt goed. En lekker ook zonder de clomid. Wat vond ik dat ellendig spul. Je verhaal geeft mij eigenlijk wel een beetje hoop. Wij hebben 2 kindjes. Hadden er graag meer gehad. Hebben nu geen behandelingen meer. Maar spontaan kan het dus ook nog

Dank je wel :)
Ik probeer er inderdaad maar van te gaan genieten, ik heb moeite met het verrassingseffect, heb graag alles onder controle en dat heb ik nu dus niet. Moet mijn werkgever ook weer gaan vertellen dat ik in 3 jaar tijd voor de 3e keer zwanger ben enzo en dat geeft me wat spanningen.
Je mag zeker hoop hebben, ik heb vriendinnen die nog helemaal geen kinderen hebben en ik merk dat ik ook een soort houvast voor ze ben. Niet alles is in onze handen!
Heel erg bedankt voor je reacties!! Veel geluk!

Hi Esther, kan me voorstellen dat je nogal overdonderd bent van deze onverwachte zwangerschap! Maar toch van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat het goede nieuws snel bezinkt en je een gezonde zwangerschap zal hebben. Ik mail over je over t volgende;
Ik weet niet of jij je andere kinderen / familie vrienden al hebt ingelicht over deze onverwachte zwangerschap, maar misschien zou je willen overwegen hieraan mee te werken; Tv producent Blazhoffski, de maker van o.a. Hello Goodbye en de Keuringsdienst Van Waarde, is voor een proefaflevering van een nieuw TV programma op zoek naar mensen die het leuk vinden om de aankondiging van hun zwangerschap vast te (laten) leggen in een mooi filmpje. Wij zoeken in eerste instantie mensen voor een proefaflevering, deze komt nog niet op tv. Dus wil jij straks een mooi filmpje voor je toekomstige nageslacht? Mail naar mady@blazhoffski.nl. Dan maken wij een mooi filmpje van de aankondiging van jouw zwangerschap.

Terug
Bovenaan