Zwanger na stoppen met de pil vraag

Ik heb een vraagje.

Ik ben op dag 4 (eerste week) gestopt met de pil, vanwege een kinderwens.
Sinds gisteren heb ik een bloeding gekregen, best wel een heftige bloeding (doorbraak/onttrekkingsbloeding?).

Kan ik in de tussentijd van het stoppen met de pil en de bloeding alsnog een eisprong hebben gekregen of is dit niet mogelijk?
of moet ik weer vanaf dag 1 rekenen sinds die bloeding?
 
@Mieke88,

Tussen het stoppen en de bloeding zit 3 dagen.
Dit is overigens ook het precieze aantal dagen dat ik een bloeding kreeg tijdens mijn stopweek.
 
Dan lijkt het me sterk dat je een eisprong gehad hebt.
Wanneer je de pil slikt heb je namelijk nooit een echte menstruatie. Door de pil wordt je lichaam "voor de gek gehouden" en heb je alleen een bloeding en geen eisprong. Zodra je stopt met de pil komt je normale cyclus dus pas weer op gang.
Ik denk dat je vanaf de laatste dag van je (doorbraak/onttrekkings)bloeding moet gaan tellen.
 
Dus als ik je goed begrijp ben je begonnen aan een nieuwe pil strip en op dag 4 heb je beslist om te stoppen ivm kinderen?

Dan komt de bloeding voort uit de pil. Ik heb dat een keer gehad toen ik de pil meerdere malen ben vergeten binnen één maand. Je lichaam is dan even ontregeld.

Het zou ook kunnen dat het nog een ontrekkingsbloeding is uit de pil. Maar een eisprong of innesteling kan het haast niet zijn. Kleine kans.
 
Maar hoe kan het dan dat sommige vrouwen de pil een (paar) keer vergeten in de eerste week en vervolgens daarna zwanger blijken?  Krijgen die vrouwen dan geen bloeding na 3 dagen?

Bewust stoppen in de eerste week komt dan op hetzelfde neer? Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
 
Terug
Bovenaan