Zwanger na vakantie zika land

<p>Afgelopen zomervakantie zijn mijn vriend en ik samen op vakantie geweest naar een land waar het zika virus actief is. </p><p>Afgelopen week deed ik een zwangerschapstest na een uitblijvende menstruatie. Deze bleek positief. Nu begin ik me toch lichte zorgen te maken betreft het zika virus. <br />We hebben ons beiden goed ingesmeerd met 40% deet, en volgens een onderzoek is het zika virus niet heel actief in het gebied waar wij geweest zijn, maar toch maak ik me lichte zorgen..</p>
 
Ik heb er veel over gelezen ivm eigen vakantie. Allereerst merk je vaak dat je gestoken bent.. je kan er heel ziek door worden. Koorts etc. Daarnaast steekt de tijgermug overdag. En is hij heel honkvast: vaak binnen een straal van 500m in zn hele leven. Daardoor zitten ze meestal bij open water en in de natuur (jungle etc). S nachts dus geen kans op een zika besmetting.
Je kan je op zika laten testen. Dan kunnen ze via je bloed zien of je het hebt (gehad). Waar ben je geweest ? Midden Amerika? Caribien? Ik heb voor mijn vakantie (we gaan deze maand naar azie) Met GGD arts gesproken en die gaf aan dat ik me daar geen zorgen hoef te maken. Zo n kleine kans. En een laag risico land. Brazilië schijnt echt no go te zijn..
 
Oja... en het blijft in je lichaam een bepaalde periode maar actief. Ik geloof max 2 maar Nederland houdt zelfs 1 maand aan dacht ik. Ik weet niet hoe lang je er terug bent en wanneer je zwanger bent geraakt ? 
 
Allereerst van harte gefeliciteerd!!!
Waar ben je geweest? Wij zijn op Mauritius geweest en bij de ggd werd gezegd dat ze het nog wel moesten vertellen maar dat er geen actieve gevallen meer bekend waren. 
Mocht je man het nou wel hebben opgelopen dan blijft het 3 maanden actief, bij vrouwen maar 1 maand, maar ik zou me echt niet zo druk maken als je niks gemerkt hebt, en anders voor de zekerheid gewoon even de huisarts bellen voor een test, die kan je vast geruststellen! 
 
Geniet van je zwangerschap en veel geluk samen xx
 
Ja ik weet het, we hebben er ook totaal niet over nagedacht. Pas net gestopt met de pil en al heel snel zwanger dus, we dachten allebei dat het wel wat langer zou duren ook omdat we dit allemaal om ons heen hoorden.
we zijn in Mexico geweest in de yucatan regio, verder niet in de jungle geweest etc. Allebei niet ziek geweest of koorts gehad. We zijn net 2 weken thuis.
ben wel van plan het te melden bij de verloskundige op de eerste afspraak
 
Terug
Bovenaan