Zwanger na verwijderen spiraal - wat denken jullie?

<p>Dag iedereen,</p><p>Ik ben Hannah en mijn vriend en ik zijn sinds recent beginnen proberen om zwanger te geraken. Ik heb een tijd een spiraal gehad en heb deze heel recent laten weghalen. We hebben intussen al meerdere keren onbeschermde seks gehad. Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met al dan niet snel zwanger worden na het verwijderen van een spiraal? Ik heb geen flauw idee hoe mijn cyclus momenteel in mekaar zit, aangezien dit tijdens het gebruik van spiraal erg onregelmatig geworden is. Nog een bijkomende vraag: is het verstandig nu al foliumzuur te beginnen innemen of kan ik hiermee wachten tot het zover is?</p><p>Bedankt alvast!</p><p>Hannah</p>

Foliumzuur z. S. M. Beginnen, volgens mij is het advies 3 maanden voorafgaand de zwangerschap beginnen (nu weet je natuurlijk niet wanneer dit is dus gewoon mee beginnen ). Het ligt eraan welke soort spiraal je gebruikt hebt. Vraag even na aan ds huisarts. Misschien wordt aangeraden om eerst een tijdje te wachten zodat je hormoonhuishouding kan normaliseren? 
Veel succes 

Ik was de 2e maand zwanger. Vond het zelf wel fijn om 1 keer ongesteld te zijn dan heb je iets meer inzicht wanneer je eisprong ongeveer zou kunnen zijn. De eerste maand zijn we natuurlijk wel gewoon aan de slag gegaan maar het is net wat je zegt je hebt geen idee hoe je cyclus is. 2e maand heb ik ook ovulatietesten gebruikt dat gaf mij wat meer rust omdat ik steeds bang was het niet op het goede moment te doen. Foliumzuur zou ik wel meteen mee beginnen, je weet natuurlijk niet wanneer het raak is. Succes!

Ik was bij mijn eerste zwangerschap 5 dagen na het verwijderen ongesteld en vanaf dan liep mijn cyclus normaal en was ik na de 2e ronde zwanger. 
Ik heb nu mijn spiraaltje laten verwijderen 2 weken geleden en nog niet ongesteld geweest . Heel irritant dat je niet weet waar je bent in de cyclus. Ik moet maar blijven afwachten.

Ik was bij mijn eerste zwangerschap 5 dagen na het verwijderen ongesteld en vanaf dan liep mijn cyclus normaal en was ik na de 2e ronde zwanger. 
Ik heb nu mijn spiraaltje laten verwijderen 2 weken geleden en nog niet ongesteld geweest . Heel irritant dat je niet weet waar je bent in de cyclus. Ik moet maar blijven afwachten.
Oh en foliumzuur moet je al 4 weken slikken voordat je zwanger wordt. Dus het liefst al voordat je stopt met anticonceptie

Eind januari zelf ook mirena spiraal verwijderd en sind dien ook aan het proberen alleen ben ik nog niet ongesteld geweest ook tijdens spiraal niet ongesteld geweest. Zelf ook al aan foliumzuur begonnen. Ik hoop dat het jullie snel lukt ?

Terug
Bovenaan