Zwanger na zwangerschap afbreking

<p>Hallo lieve mensen,</p><p>6 maanden na onze zwangerschap afbreking zijn wij weer opnieuw zwanger, erg blij uiteraard. Maar ik merk aan mezelf dat ik toch weer bang ben dat deze zwangerschap misschien weer fout gaat, wij hebben een week geleden de eerste echo gehad (toen 6 weken zwanger) en toen zeiden ze dat alles goed is en hartje ook goed klopt. 20 februari hebben wij de termijnecho, wij hopen dat wij dan goed nieuws horen. Bij ons vorige baby kregen wij met de termijnecho te weten dat het niet goed was met de baby, vandaar mijn angst. </p><p>Zijn er nog meer mama's die dit mee hebben gemaakt of deze gevoelens kennen? </p><p>Liefs van mij</p>
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het lijkt me erg spannend! Wij zijn een goede twee maanden verder na het overlijden van onze zoons en ook wij gaan weer beginnen. Ik heb daar veel contact over met andere vrouwen. Ook vrouwen die weer zwanger zijn en ik hoor bij iedereen weer die angst. Heel logisch natuurlijk en je mag ook angst hebben! Wij hebben afgesproken om elke mijlpaal iets kleins te kopen om zo toch te proberen een beetje te genieten. Ik wil je een voorspoedige zwangerschap wensen!
 
Hoi Anouska, 
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Ik heb in oktober ook mijn vorige zwangerschap af ‘moeten’ breken omdat het kindje niet levensvatbaar zou zijn. 
Nu hebben we gisteren weer positief getest en ik merk dat ik ook heel onzeker ben. Voor mijn gevoel moeten eerst die 12 weken voorbij zijn voordat ik er weer vertrouwen in kan hebben. Goed idee BenB om bij iedere mijlpaal iets leuks te kopen. ?
 
Hoi! Ik snap heel goed je angst. Ik heb 2 miskramen achter elkaar gehad en ben nu 25 weken zwanger. Maar elke keer is toch weer spannend. Probeer goed voor jezelf te zorgen en vraag eventueel een extra echo aan. Ik heb meer echo gehad dan dat je normaal zou hebben. Dit om mijn stress te verminderen en dit heeft geholpen. 
Sterkte en hoop met je mee dat het deze keer goed zal verlopen
 
Terug
Bovenaan